Co to jest Marketing Szeptany i jak realizować

2 minuty czytania

Planując zakup, szukamy opinii o produkcie lub usłudze w internecie. Szukamy plusów i minusów danych produktów, sprawdzamy opinie na temat danej firmy, marki, produktu lub usługi. W dużej mierze analizowane opinie są efektem realizacji marketingu szeptanego. Zadaniem marketingu szeptanego nie jest ingerowanie w treść opinii, ale przede wszystkim sprowokowanie do ich umieszczania w sieci.

Zapisz się do newslettera!

Wikipedia określa marketing szeptany jako: działania marketingowe mające za zadanie dotarcie z informacją marketingową do odbiorcy, za pośrednictwem bezpośredniego, wyglądającego na "spontaniczny" przekazu ustnego. Prościej mówiąc, jest to rodzaj marketingu, za którego pośrednictwem docieramy do klienta z promowanymi treściami poprzez prowadzone dyskusje w Internecie. Dzięki odpowiednim zabiegom zachęcamy do zainteresowania naszą marką. Wychodzimy potencjalnym klientom "naprzeciw", szczególnie tym, którzy przeszukując fora internetowe, blogi i inne serwisy, stoją często przed wyborem odnośnie zakupu. Konkretna i aktywna dyskusja zaprowadzi klienta do naszego produktu i strony internetowej.
 

Do zadań marketingu szeptanego zaliczymy:

  • prowokowanie rozmów o marce, produkcie, usłudze
  • wywołanie pozytywnych reakcji wśród konsumentów
  • prowokowanie do udziału w dyskusji
  • pomoc w rozwiązywaniu problemów

W teorii wszystko wydaje się banalne. Marketing szeptany jest bardzo atrakcyjną formą pod jednym warunkiem. Musi być realizowany profesjonalnie. W sieci znajdziemy mnóstwo przykładów marketingu szeptanego realizowanego "na skróty", poprzez dodawanie fałszywych informacji i opinii o markach, produktach, usługach, których celem było zwiększenie popularności. Tego typu praktyki nie są uznawane za etyczne.

Do czego dążymy poprzez rzetelny marketing szeptany?

  1. promocja firmy i strony internetowej
  2. wytwarzane naturalnego ruchu na stronie internetowej
  3. pozyskiwanie naturalnych linków - SEO

Planując zakup produktu lub usługi wchodzimy często na fora internetowe. Wątki typu: "poszukuje usługi ..., czy ktoś może polecić dobrą firmę? Ja znam tylko taką ..." możemy z góry uznać za mało profesjonalny marketing szeptany lub nachalną reklamę. Tego typu wątki są zazwyczaj usuwane z dobrych forów po kilkunastu minutach przez administratora.

Marketing szeptany posiada również szereg pozytywnych aspektów. Profesjonalna realizacja przyczyni się do sukcesu nie jednej marki, produktu lub usługi.

Ponad 11 lat doświadczenia w zarządzaniu projektami oraz kreowaniu strategii marketingowych. Specjalizacja: pozycjonowanie stron, w tym audyty, analityka oraz link building. W świecie marketingu internetowego czuje się jak u siebie w domu. Dzieli się wiedzą na blogach, szkoleniach, konferencjach. Pomaga firmom promować i rozwijać swoje pomysły. Miał okazję współpracować przy ponad 500 projektach, nie tylko SEO.

Fan innowacyjnych rozwiązań, prowadzi testy czynników rankingowych Google i wykorzystuje wiedzę w skutecznej współpracy z klientami. Całą wiedzę przekazuje swojemu zespołowi na systematycznych szkoleniach.

Wyróżniony za projekty SEO, Certyfikowany Specjalista Google Adwords (wszystkie specjalizacje) oraz Google Analytics.

(4.8/5), głosów: 6
Ocena strony:
Szanowni Państwo, nasz serwis stosuje pliki cookies. Możecie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w przeglądarce. Więcej.