+48 888 026 862

Ile kosztuje reklama w Google AdWords

Do faktu, że reklama w Google jest skuteczna i warto w nią inwestować nie trzeba nikogo przekonywać, ale ile realnie kosztuje reklama w Google? Jaka jest cena Google Adwords i i SEO. Od czego zależy koszt kliknięcia. Na te i inne pytanie znajdziecie odpowiedź poniżej.

ile kosztuje reklama w google

Adwords – reklama oferowana przez Google

Google oferuje szeroki wybór reklam w różnej formie. Co ciekawe, dostęp do utworzenia kampanii AdWords może uzyskać każdy, wystarczy zarejestrować się, a następnie zalogować na swoje konto pod adresem: https://www.google.pl/adwords/

Warto podkreślić fakt, że sama rejestracja jest darmowa. Doświadczenie jednak pokazuje, że bez wiedzy dziedzinowej i bez znajomości zaawansowanych narzędzi Google - kampanie po prostu nie będą skuteczne, ciężko także będzie o uzyskanie optymalnego zwrotu inwestycji.

ROI, czyli zwrot z inwestycji

Firma Google dąży do tego, aby zapewnić swoim klientom możliwie najkorzystniejszy ROI (Return Of Investment). W tym celu udostępnia szereg materiałów szkoleniowych, w tym kursów wideo oraz artykułów z informacjami na temat optymalnej konfiguracji kampanii, aby kampanie tworzone były z korzyścią przede wszystkim dla reklamodawców.

Jeżeli brakuje Wam czasu na przyswojenie wiedzy teoretycznej, a następnie praktycznej z zakresu konfiguracji i optymalizacji kampanii AdWords polecamy skorzystać z pomocy Certyfikowanych Partnerów Google. Taki status uzyskiwany jest przez najbardziej aktywne i najlepsze agencje reklamowe w Polsce. Nasza firma również może pochwalić się statusem Certyfikowanego Partnera, co jest potwierdzeniem zdobycia specjalistycznej wiedzy z dziedziny optymalizacji kampanii Adwords.

Przy wyborze agencji, która będzie prowadziła Waszą kampanię warto zwrócić uwagę na fakt posiadania odpowiednich kwalifikacji. Do najpopularniejszych form reklamy w Google Adwords możemy zaliczyć:

  • reklama adwords w sieci wyszukiwania Google
  • w sieci reklamowej Google
  • reklama Wideo w YouTube
  • Kampania produktowa - Google Merchant Center

Co to jest Google AdWords?

Rozwiązania reklamowe Google umożliwiające wyświetlanie linków sponsorowanych w sieci wyszukiwania oraz reklam graficznych w sieci reklamowej. Rozliczane w formacie CPC oraz CPM. Reklamodawca decyduje o budżecie, słowach kluczowych, treści reklam i miejscach docelowych, w których reklama będzie się wyświetlać.

Jakie są koszty kampanii reklamowej?

Reklamy w Adwords są głównie reklamami CPC, co oznacza, że płatność następuje za każde kliknięcie w reklamę i przejście do Waszej strony www. Wyjątkiem jest np. koszt 1000 wyświetleń CMP. Cena Adwords jest ustalana na podstawie licytacji reklam. Firmy zainteresowane reklamą na konkretne słowo kluczowe licytują pomiędzy sobą maksymalną stawkę CPC.

przykład:
Jeżeli firma A ustawia stawkę CPC na 5 zł, a firma B na 4 zł to firma A będzie wyświetlać się na wyższej pozycji w wynikach sponsorowanych (przy założeniu, że jakość reklamy jest podobna).
Rzeczywisty koszt CPC firmy A wyniesie 4,01 zł.

Inne czynniki wpływające na ranking i pozycje reklam to

Wynik jakości

Pierwszym czynnikiem jest wynik jakości, na który składa się jakość strony docelowej, oczekiwany współczynnik klikalności i trafność reklamy. Google bardzo często zwraca uwagę na ten czynnik sugerując, że to właśnie on jest kluczowy przy ustalaniu stawki za kliknięcie.

Oczekiwany wpływ rozszerzeń i innych formatów reklamy

Aby oszacować oczekiwany wpływ rozszerzeń i innych formatów reklamy uwzględnia się trafność, oczekiwane współczynniki klikalności, a także widoczność rozszerzeń na stronie wyników wyszukiwania Google.

W zależności od konkurencji i popularności wybranych słów kluczowych, ceny za pojedyncze kliknięcie zaczynają się od kilkudziesięciu groszy. Najdroższe słowa kluczowe w Polsce osiągają cenę ponad trzydziestu złotych. W USA na przykład za kliknięcie na słowo kluczowe „insurance” trzeba zapłacić nawet kilkadziesiąt USD.

Tak więc budżet dzienny i miesięczny w dużej mierze będzie zależny również od rzeczywistego CPC i rzecz jasna możliwości firmy zlecającej kampanię.

To, ile kosztuje reklama w Google jest zależne od budżetu jakim dysponuje klient. Można prowadzić skuteczne kampanie już przy budżecie na poziomie kilkuset złotych miesięcznie. Jeżeli każde 100 zł zainwestowane w reklamę daje firmie 200 zł zysku to warto zastanowić się nad znacznym podniesieniem budżetu dziennego, aby generować więcej kliknięć w reklamy, więcej wejść na stronę oraz większe przychody dla Waszej firmy.

Jak zdobyć dodatkowy budżet?

Jeżeli rozpoczynasz swoją przygodę z Adwords możesz otrzymać jednorazowo kupon podwajający budżet na pierwszy miesiąc, aż do 600 zł. Jako Certyfikowany Partner Google możemy taki kupon zaoferować dla każdej firmy rozpoczynającej "przygodę" z Adwords. W tym celu zapraszamy do kontaktu.

Reklama AdWords a pozycjonowanie

Promocja firm w ramach marketingu internetowego w wyszukiwarkach to nie tylko linki sponsorowane, ale również pozycjonowanie stron. Szczegóły możecie znaleźć w cenniku lub w ofercie specjalnej dedykowanej dla klientów lokalnych obsługiwanych przez oddział Kraków. Poniżej przedstawiamy dwa przykładowe cenniki promocji strony w Google. Jeden dla kampanii Adwords, drugi dla SEO

Cennik AdWords

Budżet AdWords 300 - 2000 zł 2000 - 4000 zł 4000 - 6000 zł powyżej 6000 zł
Cena obsługi kampanii 250 zł 350 zł 450 zł 9% budżetu

Cennik SEO

Pakiet PODSTAWOWY 2017

Pozycjonowanie do 15 podstawowych fraz
Optymalizacja strony internetowej
Copywriting
Linkbuilding
Promocja w mapach Google
Long Tail - nielimitowana ilość słów kluczowych
Analityka pozyskiwania i przepływu ruchu na stronie
Content Marketing
Elementy marketingu szeptanego

(590) 490 zł netto/miesięcznie
Cena promocyjna 2017
Polecany dla małych firm

ZAPYTAJ O OFERTĘ

Pakiet OPTYMALNY 2017

Pozycjonowanie do 30 podstawowych fraz
Systematyczna optymalizacja strony www
Copywriting
Linkbuilding
Promocja w mapach Google
Long Tail - nielimitowana ilość słów kluczowych
Analityka pozyskiwania i przepływu ruchu na stronie
Content Marketing
Elementy marketingu szeptanego

(990) 890 zł netto/miesięcznie
Cena promocyjna 2017
Polecany dla średnich firm

ZAPYTAJ O OFERTĘ

Pakiet ROZSZERZONY 2017

Pozycjonowanie do 50 podstawowych fraz
Systematyczna optymalizacja strony www
Copywriting
Linkbuilding
Promocja w mapach Google
Long Tail - nielimitowana ilość słów kluczowych
Analityka pozyskiwania i przepływu ruchu na stronie
Content Marketing
Elementy marketingu szeptanego

(1290) 1190 zł netto/miesięcznie
Cena promocyjna 2017
Polecany dla dużych firm oraz trudnych branż

ZAPYTAJ O OFERTĘ

 

Komentarze

Sławek Czajkowski
Panie Marcinie, ilość wejść na stronę internetową jest zależna od wielu czynników, wśród których najważniejsze to: popularność fraz związanych z branżą, trudność fraz, rozpoznawalność marki, jakość strony internetowej, itd. Ogromne znaczenie ma również geograficzny obszar działania firmy oraz szerokość asortymentu. Cena pakietu podstawowego (490 zł) pozwala poświęcić nam do 8 roboczogodzin na realizację działań dla danego projektu. Pakiet jest polecany dla firm lokalnych działających w średnio-konkurencyjnych branżach. W zależności od wyżej wymienionych czynników, ruch generowany na stronie klienta oscyluje w granicach od kilkudziesięciu do kilkuset unikalnych użytkowników miesięcznie.
Marcin Hyl
Witam, za miesiąc otwieram firmę i właśnie tworzy mi się strona www wraz ze sklepem online. Pytanie moje brzmi : ile osob, potencjalnych klientów może odwiedzić moją stronę w ciągu miesiąca jeśli skorzystałbym z podstawowego programu SEO? proszę o odp
Sławek Czajkowski
Pani Sylwio, odpowiedź na Pani pytanie jest stosunkowo trudna. Nie znając adresu sklepu internetowego nie jestem w stanie ocenić jakości prowadzonych działań SEO. Odnośnie kampanii Adwords warto skorzystać z pomocy ekspertów, ponieważ przy średnio dobrej konfiguracji kampania może być nieopłacalna.

Przez konfigurację kampanii mam na myśli nie tylko wybór optymalnych rozwiązań (sieć wyszukiwania, sieć reklamowa, google merchant center, kampanie youtube, remarketing, etc.), ale również zaprojektowanie spójnej i skutecznej ścieżki konwersji począwszy od przekazu reklamowego, a skończywszy na konfiguracji landing page. W tym celu warto testować różny przekaz reklamowy, a także landing poprzez testy AB.

Na temat konfiguracji kampanii - wiele przydatnych wskazówek można znaleźć tutaj: https://support.google.com/adwords/?hl=pl
Sylwia
Witam. Prowadzę od 3 miesięcy sklep. Inwestujemy już w pozycjonowanie i myślę o kampanii adwords ale środki powoli też się kończą, a efekty słabe póki co. Czy można się dowiedzieć jak odpowiednio przygotować kampanię i jak ją dobrze targetować? Oraz jakich błędów nie popełniać?
Sławek Czajkowski
Dość ogólne pytanie. Zbyt mało danych, aby udzielić precyzyjnej odpowiedzi. Do przygotowania wyceny działań potrzebujemy dodatkowych informacji, na przykład: adres strony, branżę, cele. To pozwala oszacować miesięczną ilość roboczogodzin potrzebnych do osiągnięcia celu biznesowego. Warto podać przybliżony budżet co by nam pozwoliło zaproponować optymalne rozłożenie pomiędzy poszczególne kanały.

Nie chcę zostawić pytania bez żadnej odpowiedzi, dlatego mogę podać wartości minimalne. Dla obsługi kampanii Google Adwords minimalne ceny wynoszą około 350 zł netto/miesięcznie. Pozycjonowanie można u nas realizować już od 490 zł netto/miesięcznie, ale podkreślam, że są to wartości minimalne. Dla rynku ogólnopolskiego i konkurencyjnej branży mogą być wielokrotnie wyższe, ponieważ w przypadku dużej konkurencji musimy przeznaczyć wielokrotnie więcej czasu na działania i bazować na większych budżetach przy promocji marki i linkbuildingu.
Mariusz
Witam Zleciliśmy firmie zewnętrznej budowę portalu ogłoszeniowego o zasięgu na całą Polskę, szukamy kolejnej firmy która wypromuje nas w internecie, adwords lub pozycjonowanie, jakich kosztów możemy się spodziewać z Waszej strony?
Sławek Czajkowski
Panie Mateuszu, może Pan ustawić dowolny budżet dzienny. Jeżeli chciałby Pan zainwestować na początek 300-400 zł miesięcznie można ustawić budżet dzienny na poziomie 10-15 zł. Wysokość budżetu przekłada się na liczbę kliknięć. Przy niższych stawkach generujemy mniejszy ruch. Jeżeli byśmy założyli koszt kliknięcia na poziomie 1 zł to wspomniana kwota wystarczy na 10-15 kliknięć. Na ogół podniesienie budżetu podnosi ilość wejść, obniżenie ogranicza ilość użytkowników na stronie. Korekty dotyczące budżetu można realizować swobodnie w trakcie trwania kampanii. Trzeba zauważyć, że jeżeli inwestycja w Adwords generuje dodatni ROI warto inwestować większe kwoty, aby uzyskać maksymalnie dużą sprzedaż. System dopuszcza nawet stuprocentowe przekroczenie ustawionego limitu dziennego, ale w perspektywie tygodniowej limit zostanie zachowany.
Mateusz
Witam, Zamierzam zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym ( 3/4) produktów przez reklamę Google merchant. Czy jest możliwość ustalenia stałej kwoty miesięcznej takiego reklamowania np 350/400 zł? Czy nie wchodzi to w rachubę i cena zależy od ilości kliknięć? Pozdrawiam
Sławek Czajkowski
Ilona - dzięki za pytanie. Współpracujemy z agencjami, które specjalizują się w tworzeniu stron www, natomiast sami nie realizujemy. Jest kilka opcji na pozyskanie klientów dla nowych firm. Najpopularniejsze z nich to promocja na FB (myślę, że jedna z najtańszych opcji na start o ile realizujesz we własnym zakresie). Można poprosić znajomych o polubienia, udostępnienia, opinie, itd. Kolejne opcje (darmowe) to lokalne ogłoszenia, popularne ogólnopolskie portale ogłoszeniowe, itd. Sugeruję też założyć wizytówkę Google, zweryfikować firmę na mapie, uzupełnić jak najwięcej informacji. Najskuteczniejszymi formami są zazwyczaj pozycjonowanie strony oraz kampania PPC połączona z remarketingiem, ale ta opcja wchodzi w grę dopiero po uruchomieniu witryny. Cena dwóch ostatnich opcji jest zależna od wielu czynników, między innymi rynku, który targetujesz.
Ilona
Witam serdecznie. Mam zamiar zacząć pracę w ubezpieczeniach. Czy zajmujecie się Państwo również tworzeniem stron internetowych. Jaką opcja byłaby najkorzystniejsza aby zdobyć klientów?
Sławek Czajkowski
Pani Agnieszko, dodanie firmy do mapy Google jest bezpłatne. Może Pani to zrobić zakładając konto tutaj: https://www.google.com/business/, następnie należy uzupełnić informacje o firmie, godziny otwarcia, adres, dodać kilka zdjęć, logo, itd. Najprawdopodobniej niezbędna będzie weryfikacja adresu. W ciągu kilkunastu dni od założenia konta firmowego otrzyma Pani pocztówkę od Google zawierającą kod pin, który należy wpisać na utworzonym koncie aby aktywować wizytówkę na mapach. Cały proces jest łatwy i intuicyjny, ale w razie problemów możemy pomóc.
Agnieszka
Witam, chciałam zapytać ile kosztuje wpis firmy w google, nie mamy jeszcze strony internetowej ale chodzi o to żeby nasza firma pojawiała się po wpisaniu nazwy w wyszukiwarkę wraz z mapą dojazdu i 1-3 zdjęcia?
Sławek Czajkowski
Pani Magdaleno, w ramach kampanii Google Adwors nie ma najkrótszych okresów umieszczenia reklamy. Kampanię można uruchomić nawet na kilka dni lub nawet kilka godzin. Nie ma też minimalnego budżetu. W zależności od wysokości wpłaty (powiedzmy już od kilkudziesięciu złotych) uzyskujemy relatywnie dużą liczbę wejść na stronę. Dla przykładu: przy budżecie 50 zł i koszcie kliknięcia rzędu 2 zł uzyskamy około 25 wejść na stronę. Jeżeli natomiast chodzi o pozycjonowanie strony w wynikach organicznych trzeba liczyć się z minimum 2-3 miesięcznym okresem oczekiwania na top10. Minimalny koszt miesięcznego pozycjonowania oscyluje w granicach 400 zł netto. Jest to opłata stała, niezależna od ilości wejść na stronę. W naszej firmie umowa jest podpisywana na czas nieokreślony z miesięcznym okresem wypowiedzenia.
Magdalena
Witam. Mam pytanko. Jaki jest najkrótszy okres zmieszczenia reklamy i jaki jest jej koszt?
Sławek Czajkowski
Panie Arturze, koszt kampanii SEO lub SEM dla jednoosobowej działalności jest zazwyczaj niewielki, ponieważ celem jest pozyskanie stosunkowo niewielkiej ilości zleceń. Jednym z podstawowych czynników wpływających na cenę reklamy w Google jest region, w którym Pan oferuje swoje usługi. Dla Warszawy lub Krakowa trzeba liczyć się ze znacznie większą inwestycją niż dla mniejszych miast. Uśredniając, trzeba liczyć się z wydatkiem rzędu 300-600 zł miesięcznie w zależności od lokalizacji, zakresu oferowanych usług, jakości strony internetowej i przede wszystkim ilości zleceń, które chce Pan pozyskać. Odnośnie formy współpracy; każda agencja ma własne wytyczne. U nas standardem jest umowa na czas nieokreślony z jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia.
Artur
Dzień dobry, prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą w sektorze budowlanym. Co prawda nie mam jeszcze strony, ale planuje zlecić ją profesjonaliście. Chciałbym dowiedzieć się jak wyglądają średnie stawki jeżeli chodzi o kampanie adwords, seo oraz kampanie w social mediach, jak wygląda również forma współpracy?
Sławek Czajkowski
Dzięki za słuszną uwagę. Zgadzam się z Waszą opinią odnośnie większych klientów SEO oczekujących indywidualnych warunków, systematycznej optymalizacji, testów A/B, kreatywnych kampanii linkbuildingowych. W artykule starałem się pokazać ile kosztuje reklama i pozycjonowanie dla firmy ze "standardowym niewielkim budżetem", bo takich zapytań jest najwięcej.
YouBoost
Pakietowanie to dobry pomysł ale polecał bym jeszcze parę na większe kwoty zrobić. Bo jednak są klienci którzy chcą wydać większe kwoty a wtedy to jest problem gdy nie znajdują tego u was od razu. To tylko taki feedback od nas. Pozdrawiamy.
Aśka
Z doświadczenia wiem, że mądrze zaplanowana kampania Adwords przynosi spektakularne wyniki i ogromne korzyści. Niestety, zanim zaczęłam zyskiwać na reklamie w google, na własnej skórze przekonałam się, że nieprzemyślany marketing jest tylko stratą pieniędzy. Nie mając odpowiedniej wiedzy sama zaczęłam "bawić się w reklamowanie" mojej jeszcze raczkującej firmy. Oczywiście nie przyniosło to spodziewanych efektów. Zgłosiłam się więc do specjalistów od marketingu internetowego. Teraz wiem, że sam Adwords nie wystarczy do wybicia się w sieci. Ważna jest też jakość strony i jej pozycja w wyszukiwarce. Dopiero połączenie tych dwóch kampanii poszerzyło grono moich odbiorców, a dzięki temu mój mały biznes urósł w siłę i obecnie moje usługi znajdują odbiorców w całej Polsce.
Sławek Czajkowski
Cześć Marcin, dzięki za komentarz i trafne pytania. Sporo zależy od tego jakie wyniki i jaki ruch chcesz osiągnąć na swoim blogu. Zakładam, że targetem jest kilkanaście tysięcy wejść miesięcznie z wyników organicznych Google. Ze względu na to, że branża stolarska jest dość popularna, taki wynik jest możliwy do osiągnięcia w dłuższej perspektywie czasowej. Słusznie zauważyłeś, że konkurencyjne blogi mają znacznie więcej artykułów i pracują na swoją "renomę" od kilku lat. Nie oznacza to jednak, że nie masz szansy na osiągnięcie lepszych wyników w krótszym czasie. Powinieneś skupić się na tworzeniu wartościowych i unikalnych artykułów wzbogaconych o różnego rodzaju elementy graficzne lub filmiki. Możesz nagrać smartfonem jak wygląda mebel, który wykonałeś, umieścić na swoim kanale Youtube, a następnie na blogu. Ustawiaj chwytliwe metatagi zachęcające użytkowników do kliknięcia w Twój wynik. Dzięki temu podniesiesz współczynnik CTR i poprawisz wynik jakości bloga co ma bezpośredni wpływ na pozycje w Google. Stosowanie reklamy Google AdWords dla blogów nie zawsze ma sens, ale sporo zależy od rodzaju publikowanych treści. Wyślij adres bloga na naszego maila firmowego, sprawdzę czy w tym konkretnym przypadku reklama AdWords mogłaby się sprawdzić i jaka ewentualna inwestycja byłaby niezbędna. Drugie pytanie jest łatwiejsze: TAK, profesjonalnie skonfigurowana kampania AdWords ma wpływ na wyniki organiczne.
Marcin
Witam, założyłem pół roku temu bloga, na którym opisuję swoje zmagania z pracami stolarskimi. Nie osiągnąłem jednak do tej pory zadowalających wyników, liczba wejść na stronę jest niska. Konkurencyjne blogi mają znacznie więcej materiałów i są prowadzone od kilku lat, a nie kilku miesięcy jak mój. Miałbym dwa pytania w związku z możliwością poprawienia moich statystyk. Czy w przypadku bloga reklama w Adwords będzie równie skuteczna jak dla sklepów oraz jaki będzie jej koszt w porównaniu stron firmowych z branży e-commerce? Drugie pytanie jest chyba trudniejsze - czy kampania reklamowa ma wpływ na pozycjonowanie strony w wynikach organicznych?

 

Dodaj komentarz

Ocena strony:
(4.6/5), głosów: 20

Bezpłatna wycena?

Zamów bezpłatną wycenę pozycjonowania lub kompleksowego marketingu internetowego
lista
fraz