Link do wizytówki Google i jej opinii - Jak go dodać i używać?

5 minut czytania

Google w tym roku zaskakuje częstotliwością publikowanych nowości w wizytówkach Google i panelu Google Moja Firma. Otrzymaliśmy między innymi możliwość tworzenia karuzeli produktowej (produkty(beta)), przyciski CTA (Call To Action z ang. wezwanie do działania) - np. zarezerwuj stolik, które wyświetlają się zarówno w wyszukiwarce Google, jak i aplikacji Google Maps oraz możliwość utworzenia krótkiej nazwy firmy tworzy nam unikalny link do wizytówki firmy w Google. Jak go dodać, gdzie się znajduje i jak można używać krótkich adresów URL, aby wizytówka Google Twojej firmy mogła czerpać dzięki nim możliwie najwięcej korzyści? Zapraszam do lektury!

Zapisz się do newslettera!

Z tego artykułu dowiesz się:

Krótki link profilu to nic innego jak adres URL do naszej wizytówki firmy w Google. Zawsze zaczyna się od https://g.page/ i dalej następuje ciąg znaków, który podaliśmy w miejscu "Krótka nazwa profilu" w zakładce "Informacje".


W którym miejscu można dodać krótką nazwę profilu.

Tak więc po wpisaniu i zatwierdzeniu krótkiej nazwy, link do wizytówki może wyglądać na przykład tak: https://g.page/krotka-nazwa-twojej-firmy/ i od tego momentu możemy się nim posługiwać w celu np. szybszego wyświetlania informacji zawartych w wizytówce.

Zapytaj o ofertę

Do czego służy krótka nazwa?

Głównym powodem, który zmotywował Google, aby stworzyć krótki link do profili wizytówek, był fakt, że dzięki niemu łatwiej będzie można pozyskać opinie, które są tak cenne dla każdej wizytówki w Google. Aktualnie wystarczy dosłownie kilka sekund, aby udostępnić link do opinii Google innej osobie, po czym kliknięcie od razu przenosi do panelu, w którym możemy rozpocząć pisanie opinii na temat firmy. Adres URL wygląda tak: https://g.page/krotka-nazwa-twojej-firmy/review/ i można go znaleźć na stronie głównej firmy w panelu Google My Business.


Gdzie znaleźć krótki link do wizytówki google.

Krótka nazwa służy również do tego, aby ułatwić i usprawnić udostępnianie informacji o firmie. Adres URL jest taki sam, jak w powyższym przykładzie, ale w tym przypadku musimy zrezygnować z końcówki "/review", co przeniesie nas do wizytówki, ale nie wyświetli panelu, w którym możemy wyrazić swoją opinię o firmie.

Tak więc, jeśli chcesz poprosić kogoś o napisanie rekomendacji na temat firmy, wyślij ten link: https://g.page/krotka-nazwa-twojej-firmy/review/, który znajdziesz na stronie głównej w panelu Google Moja Firma po utworzeniu krótkiej nazwy.

Jeśli natomiast chcesz udostępnić swoją wizytówkę, aby inna osoba mogła w prosty i szybki sposób trafić na informacje o Twojej firmie, użyj linku bez wyżej wymienionej końcówki, który będzie wyglądał tak: https://g.page/krotka-nazwa-twojej-firmy/

Dlaczego utworzenie krótkiej nazwy jest ważne?

Oprócz możliwości prostego wyszukiwania i udostępniania informacji o firmie oraz łatwiejszego pozyskiwania opinii w wizytówce Google, utworzenie krótkiej nazwy skrywa jeszcze kilka ważnych zalet.

Pierwszą z nich jest fakt, że dodanie krótkiej nazwy, która w zdaniu będzie zawierała lokalizację firmy, przekłada się na zwiększenie pozycji wizytówki w Mapach Google. Samo Google mówi o tym, że dodanie lokalizacji firmy w krótkiej nazwie pozwoli jej się wyróżnić.

Kolejną zaletą, jaką skrywa za sobą URL profilu, jest to, że możemy, a nawet powinniśmy użyć linku i umieścić go w stopce na naszej stronie www pod odpowiednim anchor textem, co pozytywnie wpłynie na wizytówkę i jeszcze lepiej połączy ją z całą stroną.

Ostatnim ważnym elementem jest fakt, że od momentu utworzenia krótkiej nazwy, zastępuje ona dotychczasowy link, który wyświetlał się po kliknięciu "udostępnij" w wizytówce Google. Oznacza to, że każdy użytkownik, który zechce udostępnić profil Twojej firmy np. w messengerze, będzie posługiwał się tym samym linkiem, ale z końcówką "?share"

Zapytaj o ofertę

Kilka porad, jak użyć krótkiej nazwy do pozyskania opinii o firmie

Łatwo mówić, trudniej zrobić - tak w skrócie możemy podsumować cały proces pozyskiwania opinii o firmie. O ile klienci np. restauracji czy hoteli często pozostawiają opinie o miejscu w Google, tak w przypadku firm w rodzaju mechanika opinia pojawia się bardzo rzadko. Poniżej przedstawiam kilka, może nie pewniaków, ale cennych porad, jak zwiększyć swoją szansę na pozyskanie opinii, aby Twoja firma w Google prezentowała się nieco lepiej.

  • Wyślij SMS lub E-mail z prośbą o pozostawienie rekomendacji na temat firmy. Nie zapomnij przesłać również adresu URL z końcówką "/review", aby możliwie najbardziej ułatwić cały proces.
  • Utwórz kod QR, po którego zeskanowaniu klient od razu zostanie przekierowany do miejsca, w którym będzie mógł pozostawić opinię o firmie. Kod możesz umieścić na drzwiach, w zwykłej wizytówce itd...
  • W stopce maila utwórz przycisk CTA, który będzie zachęcał do pozostawienia opinii o firmie na temat jej usług lub produktów.
  • Jeśli realizujesz mailing po sprzedaży produktu z podziękowaniem za zakup, umieść w nim przycisk CTA, który będzie zachęcał do wystawienia opinii o firmie.


Cały proces pozyskiwania opinii przy pomocy krótkiej nazwy.

Oczywiście rozwiązań może być mnóstwo i nie każde będzie pasowało do każdego modelu biznesowego, ale mam nadzieję, że powyższe przykłady nakierują Cię na wybranie najlepszego rozwiązania, aby pozyskanie rekomendacji dla Twojej firmy było znacznie łatwiejsze.

Podsumowując

Krótka nazwa profilu jest bardzo ważna, ponieważ otrzymujemy nie tylko link do opinii Google, ale też inne dodatkowe możliwości z nim związane. Pamiętaj, aby umieszczać aby umieszczać adres URL z krótkiej nazwy na stronie oraz udostępniać go swoim klientom. Od tego momentu od Ciebie zależy, czy chcesz czerpać więcej korzyści z wizytówki. Chcesz? Zacznij między innymi od uzupełnienia nazwy profilu.

Chcesz więcej informacji na temat wizytówki i tego, co ma wpływ na pozycjonowanie lokalne w Mapach Google? Zobacz nasze poprzednie artykuły:

Jak dodać firmę do Google Maps
Pozycjonowanie w Google Maps - 9 skutecznych sposobów

Z łatwością nawiązuje relacje oraz proponuje najbardziej efektywne i optymalne działania prowadzonym przez siebie klientom. Codziennie od ponad roku zagłębia się w tajniki Google Maps i stale analizuje wyniki, na podstawie których planuje działania zwiększające sprzedaż. Posiada odznakę lokalnego przewodnika i jest twórcą fanpage Top 1 w Mapach, na którym dzieli się swoimi doświadczeniami z Mapami Google.

(4.7/5), głosów: 6
Ocena strony:
Szanowni Państwo, nasz serwis stosuje pliki cookies. Możecie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w przeglądarce. Więcej.