Jak szybko dodać przycisk “Poproś o wycenę“ do wizytówki Google i stworzyć formularz zgłoszeniowy?

4 minuty czytania

Google niemalże codziennie zasypuje i zaskakuje nas kolejnymi nowościami i funkcjami w panelu do zarządzania wizytówką firmy Google My Business (z ang. Google Moja Firma), za którymi nie sposób nadążyć. W ostatnim czasie mieliśmy okazję zauważyć, chociażby ikonę menu dla restauracji, krótkie nazwy czy też brak możliwości dodania obszaru działania w danym promieniu od siedziby firmy. Dzisiaj będziemy mówić o tym, jak dodać przycisk CTA (Call to Action) do wizytówki Google i tym samym stworzyć prosty formularz zgłoszeniowy. Zapraszamy do lektury!

Zapisz się do newslettera!

Z tego artykułu dowiesz się:

W którym miejscu wyświetla się przycisk i jak wygląda?

Ów przycisk możemy zauważyć praktycznie w każdej wizytówce firmy (która włączyła funkcję wiadomości) w widoku głównym wizytówki. Przycisk ten wygląda tak, jak na załączonym zdjęciu i zależnie od branży może widnieć tekst "Poproś o wycenę", "Poproś o rezerwację", itp.


Przycisk CTA w wizytówce Google firmy.

Jak możemy zauważyć, przycisk ten wyświetla się pomiędzy kategorią główną a adresem firmy, co gwarantuje niemalże 100% widoczność względem wyświetleń wizytówki firmy.

Co wyświetla się po kliknięciu przycisku?

Jeszcze do niedawna, po kliknięciu przycisku, każda z branż miała ten sam widok, czyli proste okno z jednym miejscem na treść naszego zapytania, po czy należało kliknąć przycisk "Wyślij prośbę" i takie zapytanie było wysłane do firmy.


Okno, które wyświetla się po kliknięciu w przycisk “Poproś o wycenę”.

W ostatnim czasie mogliśmy jednak zauważyć, że Google rozpoczęło akcję znacznego rozbudowywania formularzy o dodatkowe pola, które czasami wręcz należy uzupełnić, aby zapytanie było w ogóle możliwe do wysłania. Oto kilka przykładowych formularzy.


Przykład formularza - branża budowlana.


Przykład formularza - Branża motoryzacyjna.

Niektóre branże otrzymały znacznie bardziej rozbudowane formularze, w których możemy zaznaczyć czego dotyczy problem.

Tutaj możemy zobaczyć formularz rozbudowany o propozycje tego, czego może dotyczyć nasz problem.


Przykładowy formularz - naprawa i serwis komputerów.

Plusy i minusy związane z funkcją wysyłania wiadomości do firmy.

Jak to zwykle bywa, wszystko ma swoje zalety i wady. Niestety w całej funkcji można obecnie dostrzec tylko kilka zalet i niestety sporo wad. Oto omówienie każdej nich.

  • Zaleta - przycisk wyświetla się w górnej sekcji wizytówki i jest niemalże zawsze widoczny dla użytkownika, który wyświetli wizytówkę firmy.
  • Zaleta - dodatkowa forma kontaktu z firmą.
  • Zaleta - otrzymujemy powiadomienie o wiadomości na maila.
  • Wada - funkcję można włączyć tylko na urządzeniu mobilnym w aplikacji Google Moja Firma.
  • Wada - zapytania do firmy są widoczne tylko i wyłącznie w aplikacji Google Moja Firma.
  • Wada - na zapytanie można opowiedzieć tylko poprzez urządzenie mobilne w aplikacji Google Moja Firma.
  • Wada - przycisk jest dostępny dla niemalże każdej z branż, ale są wyjątki.
  • Wada - przycisk może wyświetlać się użytkownikom na urządzeniach mobilnych, ale nie wyświetlać się laptopach czy komputerach i odwrotnie.
  • Wada - pola/kolumny w formularzu są nakładane odgórnie i nie możemy ich sami dodawać czy też usuwać. Są one zależne od kategorii firmy. Powyższe zdjęcia są z kategorii: branża budowlana, motoryzacyjna, naprawa/serwis komputerów.
  • Wada - przycisk nie wyświetli się osobom, które nie są zalogowane na konto w przeglądarce.
  • Wada - jeśli po wysłaniu zapytania użytkownik wyloguje się ze swojego konta w przeglądarce, to nasza odpowiedź do niego nie dotrze.

To by było na tyle. Mam nadzieję, że wymieniłem wszystkie zalety i wady :)

Jak dodać przycisk do wizytówki firmy w Google? Poradnik krok po kroku.

Na początku musisz pobrać aplikację Google Moja Firma na urządzenie mobilne.

Kolejnym krokiem jest zalogowanie się w niej na konto, na którym posiadamy wizytówkę swojej firmy.

Po zalogowaniu się, przechodzimy do panelu zarządzania firmą i klikamy u dołu w zakładkę "Klienci".

Następnie musimy u góry kliknąć przycisk "Wiadomości".

Wyświetli nam się okno z informacją, że możemy włączyć przycisk.

Klikamy "Włącz" i gotowe! Przycisk do kilku minut pojawi się na wizytówce.

Podsumowując

Funkcja ta nie jest jeszcze do końca rozwinięta, ale nie da się ukryć, że Google obrało ją sobie za cel i prawdopodobnie nie raz nas jeszcze w tej kwestii zaskoczy w najbliższym czasie. Mimo że opcja wiadomości nie jest jeszcze idealna, powinniśmy mieć ją włączoną (cały proces to kilka prostych kroków), ponieważ jest to dodatkowa forma kontaktu z firmą potencjalnego użytkownika, który później może stać się naszym stałym klientem.

Więcej o Mapach:

Z łatwością nawiązuje relacje oraz proponuje najbardziej efektywne i optymalne działania prowadzonym przez siebie klientom. Codziennie od ponad roku zagłębia się w tajniki Google Maps i stale analizuje wyniki, na podstawie których planuje działania zwiększające sprzedaż. Posiada odznakę lokalnego przewodnika i jest twórcą fanpage Top 1 w Mapach, na którym dzieli się swoimi doświadczeniami z Mapami Google.

(5/5), głosów: 3
Ocena strony:
1 komentarz
Kordian Minkina Rankit.pl
2019-10-15, 11:39
Bardzo ciekawa opcja o której szczerze powiem nie wiedziałem, muszę odpalić na swoich wizytówkach i potestować działanie. Wizytówki GMB często są zaniedbywane i niektóre firmy jeszcze nie odkryły ich potencjału i znaczenia, który moim zdaniem z czasem będzie tylko się zwiększał.
Sebastian Żarnowski
2019-10-16, 07:00
Mogłeś o niej nie wiedzieć, ponieważ jeszcze niedawno tylko bardzo znikoma liczba wizytówek mogła wdrożyć przyciski. Koniecznie uruchom to u siebie. No niestety wiele firm nie wie, ile korzyści można czerpać z wizytówek, ale myślę, że z czasem się to zmieni.
Szanowni Państwo, nasz serwis stosuje pliki cookies. Możecie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w przeglądarce. Więcej.