Jak dodać restaurację do Google Maps i pozyskać klientów?

8 minut czytania

Dowiedz się jak dodać restaurację, kawiarnię czy inny lokal gastronomiczny do map i jak nim zarządzać, aby systematycznie zwiększać liczbę klientów odwiedzających Twoje miejsce.

Zapisz się do newslettera!

Restauracje, kawiarnie i lokale gastronomiczne występują w każdym mieście i jest ich od kilku do nawet kilku tysięcy. Każdy lokal specjalizuje się w wybranej przez siebie kuchni i codziennie dba o to, aby żaden z klientów nie wyszedł z niej głodny i z ponurą miną. Z kolei my, klienci szukający odpowiadającej nam restauracji w Mapach Google, staramy się znaleźć taką, która:

  • będzie blisko nas,
  • serwuje naszą ulubioną kuchnię lub taką, którą mamy ochotę spróbować,
  • oferuje przystępne ceny,
  • posiada pozytywne opinie od klientów.

Jak zatem dodać lokal gastronomiczny, kawiarnie, czy restaurację do Mapy Google i zarządzać nią tak, aby mogli znaleźć ją klienci? Zapraszamy do lektury na przykładzie restauracji.

Jak dodać restaurację do Google?

Aby dodać wizytówkę restauracji na mapie, musisz przejść na tę stronę https://www.google.com/intl/pl_pl/business/.

Następnie krok po kroku dokonać uzupełnienia profilu restauracji w podstawowe dane. Aby wizytówka restauracji w Google była odpowiednio skonfigurowana, postępuj według poniższych wytycznych:

  • Dodaj odpowiednią nazwę np. restauracja pod dębem/zajazd u Jacka itd.
  • Zaznacz, że chcesz, aby klienci widzieli adres/lokalizację restauracji.
  • Dodaj dokładny adres. Google może poprosić Cię o ustawienie znacznika wizytówki na mapie.
  • Zaznacz, że nie obsługujesz klientów poza lokalizacją (chyba że świadczysz usługi cateringowe).
  • Wybierz kategorię firmy. Tutaj musisz wybrać kategorię, która będzie najlepiej odzwierciedlać to, co oferujesz. Jeśli specjalizujesz się w danej kuchni, wybierz np. kuchnia polska, tajska, włoska.... lub restauracja z kuchnią Ameryki Południowej, Azji Południowej... Jeśli nie masz konkretnej kuchni lub serwujesz dania kilku z nich, zostaw kategorię "Restauracja" - później będziesz mógł dodać je wszystkie jako kategorie dodatkowe.
  • Wpisz kontakt (telefon) i adres strony www (jeśli ową posiadasz), kliknij dalej i zakończ.

W tym momencie restauracja jest dodana do Mapy Google, ale należy ją jeszcze poddać weryfikacji. Do wyboru mamy weryfikację poprzez telefon, SMS lub wysłanie kartki pocztowej. Wybierzmy najwygodniejszy dla nas sposób. Jeśli dodanie wizytówki sprawia Ci kłopot, sprawdź nasz dedykowany artykuł poświęcony temu, jak dodać firmę do Google Maps lub skontaktuj się ze specjalistą.

Uwaga: Wizytówka Google restauracji może być już utworzona przez Google lub innego użytkownika map. Sprawdź dokładnie, czy nie widnieje ona w mapach. Jeśli tak, wystarczy ją tylko zweryfikować.

Co ma wpływ na to, czy restauracja wyświetli się potencjalnemu klientowi?

Są trzy główne czynniki rankingowe, które wpływają na pozycję wizytówki Twojej restauracji. Są to:

  • Trafność
  • Odległość
  • Rozpoznawalność

Oznacza to, że w przypadku szukania przez klienta restauracji, Google wyświetli wizytówkę Twojej restauracji wysoko, jeśli:

  • Będzie spełniała jego oczekiwania w przypadku konkretnego wyszukiwania np. restauracja ze średnią minimum 4.0.
  • Będzie blisko klienta.
  • Będzie bardziej lubiana i popularniejsza od jej konkurencji w okolicy.

Jak pozyskać nowych klientów dla restauracji?

Jeśli masz już utworzoną wizytówkę restauracji w Google Maps, najwyższa pora na uzupełnienie jej w 100%, tak aby móc pozyskać nowych klientów. W tym momencie musimy zająć się zarówno jednorazowymi, jak i długofalowymi działaniami, które będziemy musieli stale wykonywać, aby utrzymywać relacje z klientami i zwiększać pozycję lokalu w Mapach Google. Poniżej przedstawiamy w kilku punktach, co należy robić, aby Twoja restauracja pokazywała się możliwie najwyżej w aplikacji Map Google oraz w panelu lokalnych firm w wynikach wyszukiwania.

Zapytaj o ofertę

1. Dodaj kategorie dodatkowe

Wejdź do panelu zarządzania wizytówką Google Moja Firma i kliknij w panelu po lewej stronie "Informacje". Ukaże Ci się strona, na której będziesz mógł uzupełnić wizytówkę we wszystkie niezbędne na ten moment informacje. Na początku w konfiguracji wybrałeś jedną kategorię główną. W tym momencie możesz dodać inne kategorie lub też wymienić kategorię główną na inną. Dodaj wszystkie te, które są adekwatne do serwowanej kuchni/dań. Nie dodawaj na siłę tych, które nie pasują. Wyszukuj adekwatnych kategorii po słowach np. restauracja, kuchnia, dania itd.

2. Sprawdź znacznik na mapie

Zweryfikuj czy znacznik na mapie kieruje klienta prosto pod drzwi lokalu. Jest to niezbędne, aby klient nie błądził dookoła budynku w poszukiwaniu wejścia do restauracji. Pomoże to znacznie też tym użytkownikom, którzy będą korzystać z funkcji AR (Augmented Reality) w Mapach Google.

3. Dodaj godziny otwarcia

Oczywiście jest to niezbędne, aby klienci mogli wiedzieć, w jakich godzinach funkcjonuje restauracja. Pominięcie tego elementu może skutkować tym, że klienci odbijający się od drzwi restauracji będą zostawiać negatywne opinie.

4. Dodaj dodatkowy numer telefonu

Jeśli masz dwa lub więcej numerów telefonów, możesz je teraz dodać.

5. Adres URL strony, rezerwacji...

Tutaj dodaj swoją stronę www restauracji oraz adresy URL do podstrony z menu czy rezerwacją.

Ciekawostka: Jeśli dodasz restaurację na jednej ze stron partnerów Google lista partnerów, utworzysz później możliwość rezerwacji stolików online i dodasz ten URL do wizytówki w sekcji "URL Rezerwacji", otrzymasz specjalne przyciski Call To Action w wizytówce Google zarówno w aplikacji, jak i wyszukiwarce na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych.

Tutaj możesz wypisać wszystkie pozycje z menu z podziałem na kategorie oraz z cenami. Dodatkowa zakładka menu zostanie utworzona w wizytówce restauracji dla użytkowników mobilnych.

Ciekawostka: jeśli zrobisz zdjęcie każdej ze stron w karcie MENU, możesz je później dodać do wizytówki “Dodaj zdjęcia” i w efekcie otrzymać dodatkową zakładkę w aplikacji Google Maps "Menu" jak na zdjęciu.

7. Dodaj produkty w karuzeli

Dodaj produkty/usługi z podziałem i cenami lub bez w formie karuzeli produktów. Jest ona widoczna w wyszukiwarce Google dla użytkowników mobilnych i stacjonarnych.

8. Atrybuty

Wybierz te atrybuty, które są odpowiednie np. toaleta damsko-męska, dla całej rodziny itd.

Atrybuty są bardzo ważne, ponieważ wyświetlają się na głównej stronie wizytówki, w zakładce informacje i dodatkowo klienci mogą filtrować dzięki nim restauracje.

9. Wprowadź opis firmy

Dodaj długi na 750 znaków opis swojej restauracji. Napisz w pierwszych 250 znakach, gdzie znajduje się restauracja, z czego słynie oraz jakiej kuchni można w niej spróbować. Możesz używać też emotikonów, które przyciągną wzrok klienta.

Zapytaj o ofertę

10. Pozyskuj i odpowiadaj na opinie

Zachęcaj do wystawiania opinii i staraj się na nie odpowiadać. Opinie są bardzo ważnym elementem i to właśnie na ich podstawie większość osób zdecyduje się lub nie właśnie w Twojej restauracji zjeść obiad. Niebawem Google wdroży też nową funkcję Place Topics, która będzie działała na podstawie wystawionych opinii, więcej informacji znajdziesz na dedykowanym artykule poświęconym funkcji Place Topics.

11. Publikuj systematycznie wpisy

Mogą one mieć charakter informacyjny, być związane z jakimś wydarzeniem lub przedstawiać dania dnia w tym tygodniu - możliwości jest wiele. Ważne, aby wpisy były realizowane systematycznie np. raz na tydzień czy raz dwa tygodnie.

Podsumowując…

Zarządzanie wizytówką restauracji nie jest trudne, ale może być czasochłonne. Musimy stale pamiętać o tym, aby zaktualizować menu, ceny i publikować wpisy, które będą miały za zadanie zachęcić klientów do skorzystania z oferty restauracji. Niezależnie od tego czy masz czas czy nie, powinieneś mieć utworzoną wizytówkę restauracji w Google. Da to klientom możliwość wystawiania opinii, dodawania przez nich zdjęć i atrybutów co w efekcie będzie pomagało jej dotrzeć do innych klientów, którzy szukają restauracji w okolicy. Jeśli chcesz systematycznie prowadzić wizytówkę, ale nie masz na to czasu, możesz skorzystać z ofert firm, które zajmują się pozycjonowaniem w Mapach Google.

 

Z łatwością nawiązuje relacje oraz proponuje najbardziej efektywne i optymalne działania prowadzonym przez siebie klientom. Codziennie od ponad roku zagłębia się w tajniki Google Maps i stale analizuje wyniki, na podstawie których planuje działania zwiększające sprzedaż. Posiada odznakę lokalnego przewodnika i jest twórcą fanpage Top 1 w Mapach, na którym dzieli się swoimi doświadczeniami z Mapami Google.

 
(5/5), głosów: 8
Ocena strony:
Szanowni Państwo, nasz serwis stosuje pliki cookies. Możecie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w przeglądarce. Więcej.