Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej

2 minuty czytania

Strona internetowa, której nikt nie odwiedza, nie przynosi prawie żadnych korzyści. Jeśli wciąż sprawdzasz statystyki wejść, a te od dłuższego czasu stoją na niezadowalającym poziomie, zapewne poszukujesz sposobu jak zwiększyć ruch na stronie. Należy pamiętać, że nie chodzi tylko o uzyskanie odpowiedniego ruchu na stronie internetowej, ale przede wszystkim o pozyskanie wartościowego ruchu, który przełoży się na konwersję.

Zapisz się do newslettera!

Pozwól się znaleźć

Efektywną metodą na pozyskanie ruchu jest pozycjonowanie na wartościowe słowa kluczowe, dzięki którym użytkownicy będą mogli znaleźć witrynę w wynikach wyszukiwania Google. Im wyższa pozycja, tym większa szansa na wejście. Oczywiście nie jest to łatwe, ponieważ przy większości popularnych fraz mamy do czynienia ze sporą konkurencją. Należy mieć to na uwadze dobierając słowa kluczowe do pozycjonowania.

Kampanie AdWords

Bardzo skutecznym i szybkim sposobem na zwiększenie zainteresowania ofertą jest wykupienie płatnej reklamy AdWords. Poprawnie skonfigurowana kampania niemal gwarantuje relatywnie wysoką skuteczność i natychmiastowe efekty. Reklama jest wyświetlana w momencie jak ukończysz konfigurację i uruchomisz kampanię. Warunkiem jest jednak przedpłata. Google wyświetla reklamy AdWords w sieci wyszukiwania(czyli w samej wyszukiwarce Google), na stronach partnerskich w sieci reklamowej, a także na YouTube w postaci reklam multimedialnych, graficznych lub tekstowych. Możliwości pozyskiwania ruchu są szerokie.
Zaletą takiego rozwiązania jest wysoka skuteczność i szybkość. Jednak gdy kampania się skończy, witryna nie będzie już widoczna w sieci reklamowej. Kampania AdWords nie wpływa bezpośrednio na pozycję strony w wynikach organicznych. Można jednak zaobserwować czynniki pośrednie, które przekładają się na pozycje organiczne. Ponadto kampania musi być dobrze zoptymalizowana. Nieumiejętne zarządzanie może spowodować utratę sporego budżetu praktycznie bez rezultatów.

Pozostałe formy pozyskiwania ruchu

Google to największy sprzymierzeniec w zakresie zdobywania klientów, ale nie jedyny. Aby osiągnąć bardzo dobre wyniki, nie należy ograniczać się do promocji w jednym miejscu docelowym. Działania marketingowe warto wzmocnić o kampanie w social media. Tutaj sprawdzą się Facebook i Twitter oraz trochę mniej popularne, ale przydatne przy pozycjonowaniu Google+.  Dla ambitnych firm polecam Snapchat, Instagram, Pinterest itp. Social media to niezastąpiony kanał promocji marki i komunikacji z klientami, co bezpośrednio przekłada się na większy ruch na stronie.

Ponad 11 lat doświadczenia w zarządzaniu projektami oraz kreowaniu strategii marketingowych. Specjalizacja: pozycjonowanie stron, w tym audyty, analityka oraz link building. W świecie marketingu internetowego czuje się jak u siebie w domu. Dzieli się wiedzą na blogach, szkoleniach, konferencjach. Pomaga firmom promować i rozwijać swoje pomysły. Miał okazję współpracować przy ponad 500 projektach, nie tylko SEO.

Fan innowacyjnych rozwiązań, prowadzi testy czynników rankingowych Google i wykorzystuje wiedzę w skutecznej współpracy z klientami. Całą wiedzę przekazuje swojemu zespołowi na systematycznych szkoleniach.

Wyróżniony za projekty SEO, Certyfikowany Specjalista Google Adwords (wszystkie specjalizacje) oraz Google Analytics.

(4.8/5), głosów: 4
Ocena strony:
Szanowni Państwo, nasz serwis stosuje pliki cookies. Możecie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w przeglądarce. Więcej.