Profil firmowy na Linkedin - od czego zacząć i jak pozyskać obserwatorów?

7 minut czytania

Linkedin powoli dołącza do grona tak zwanych “must have” profili społecznościowych dla polskich firm. Chodź profili prywatnych nadal tu mniej niż na Facebooku lub Instagramie, to jednak platforma ta ciągle się rozwija i można przyjąć, że obecnie jest znana praktycznie każdemu. Z punktu widzenia biznesowego, Linkedin tworzy możliwości, o jakich inne media społecznościowe nie śniły!

Zapisz się do newslettera!

Z tego artykułu dowiesz się:

Jakie możliwości biznesowe oferuje Linkedin?

Zalet tego medium społecznościowego można wymienić wiele. Chodź znajdą się i tacy, co narzekają na średnio zrozumiały serwis, pojawiające się ni stąd, ni zowąd posty osób, których nie znają i inne niezbyt racjonalne zachowania algorytmu, to Linkedin ciągle zyskuje nowych fanów. A oto kilka zalet, które posiada ten serwis:

  • możliwość budowania świadomości marki oraz pozycji eksperta zarówno z profilu firmowego jak i prywatnych profili pracowników;
  • dzielenie się newsami i ważnymi wydarzeniami z życia firmy;
  • możliwość współpracy z influencerami - osobami znanymi w branży;
  • nawiązywanie kontaktów stricte biznesowych. Łatwo napisać tutaj wiadomość do nieznanej osoby i nie zostać odebranym jako zbytnio się spoufalającego;
  • kreowanie pozycji eksperta zarówno z konta właścicieli firm jak i pracowników;
  • kierowanie reklam do konkretnych branż lub stanowisk.

Firma na Linkedin - od czego zacząć?

Budowanie profilu firmowego, a więc podejmowanie wszelkich działań mających na celu angażowanie użytkowników w życie firmy oraz promowanie swoich usług lub produktów poprzez treści udostępniane na tak zwanej company page, to nie wszystko. Okazać się może, że to właściwie nic, jeśli profil firmowy nie jest wspomagany przez profile pracowników. Szczególnie na początku kiedy liczba obserwujących profil jest zbyt mała by uzyskać upragniony rozgłos. Angażowanie się pracowników w działania prowadzone na fanpagu firmowym, mogą znacznie przyspieszyć zdobywanie obserwatorów oraz promowanie samej firmy, w tym, jej usług lub produktów.

Wszystko wskazuje więc na to, że zacząć należy od stworzenia, lub jeśli większość osób w firmie ma już swój profil, od jego odświeżenia i określenia strategii budowania społeczności wokół profilu firmowego.

Profile pracowników na Linkedin - jak je ulepszyć, tak aby wspomagały działania firmy?

1. Język profilu

Profil prywatny może być prowadzony w różnych językach - jeśli firma operuje na rynku polskim i większość swoich usług lub produktów kieruje do polskich firm, warto aby profile pracowników były dostępne w polskiej wersji. Istnieje opcja dodania odpowiednika bazowego profilu w innym języku - a więc łatwo stworzyć jego angielską wersję, na wypadek gdyby ktoś z zagranicy przeglądał nasz profil.

2. Edycja URL profilu

Zmiana URL profilu (w prawym górnym rogu) - najlepiej na taki, który będzie zawierał imię i nazwisko. Wpisując w wyszukiwarkę imię i nazwisko danej osoby, jej profil powinien pozycjonować się wyżej, a dodatkowo taki przyjazny URL łatwiej dodać do stopki w mailu czy przekazać na konferencji biznesowej.


Edycja URL profilu.

3. Aktualne zdjęcie profilowe + cover photo

Tego podpunktu nie trzeba zapewne tłumaczyć - zdjęcie pracownika dodaje wiarygodności całemu profilowi. A cover photo to doskonałe miejsce aby kreować świadomośc marki, chociażby poprzez umieszczenie logo firmy.

4. Nagłówek!

Tutaj konkretnie, warto zawrzeć takie słowa kluczowe, po których chcielibyśmy aby inni znaleźli nasz profil. Linkedin też ma swoje SEO, co oznacza, że chcąc być znalezionym poprzez wyszukanie frazy, np. “specjalista Google Ads” warto uwzględnić tą frazę w kilku miejscach na profilu - szczególnie w nagłówku!

5. Krótki opis siebie

To także miejsce, które wpłynie na pozycjonowanie profilu pracownika. Opis nie musi być długi, wystarczy aby w kilku zdaniach opisać siebie oraz swoje doświadczenie, a także dodać zaproszenie do kontaktu, wpisując np. swój mail biznesowy.

6. Urozmaicenie profilu - video, wpisy blogowe i prezentacje

Czysty tekst, który zawrzemy np. w naszym opisie oraz opisie stanowisk, na których pracowaliśmy, warto wzbogacić o filmiki, własne artykuły czy publikacje oraz prezentacje lub relacje z wydarzeń,w których braliśmy udział. Dodatkowe materiały można podzielić:

  • w miejscu, w którym dodajemy swój opis umieszczamy te materiały, które stricte dotyczą naszej osoby (niekoniecznie firmy), a więc mogą to być zdjęcia, prezentacje itp. nawiązujące do różnych miejsc czy wydarzeń, w których uczestniczyliśmy.
  • w miejscu gdzie opisujemy swoje stanowisko, warto dodać takie materiały, które bezpośrednio nawiązują do naszej pracy oraz firmy - to tutaj możemy wrzucić nasze wpisy blogowe, filmik o firmie czy prezentacje z projektu, który realizowaliśmy.

7. Opis doświadczenia

Są tacy, dla których tworzenie opisów odnośnie tego co robią na co dzień w pracy stanowi trudność. Dlatego aby ułatwić zadanie takim osobom można zaproponować krótki opis w formie myślników. W pierwszych dwóch zdaniach warto zawrzeć też informację czym zajmuje się firma, w której pracujemy. Co ważne! Ta część też wpływa na SEO Linkedina - warto więc zawrzeć i tutaj słowa kluczowe.

8. Wolontariat, dodatkowe zajęcia, szkolenia/kursy + języki

Czyli wszystko to, co wyróżnia nasz profil na tle innych, np. “specjalistów Google Ads”

9. Certyfikaty, kursy oraz publikacje

Te części w dużej mierze mogą potwierdzić wszelkie umiejętności, które wpisujemy w swoim opisie lub opisie stanowiska. Warto dodać wszelkie certyfikaty oraz dyplomy świadczące o ukończonych kursach, a także publikacje (zarówno na blogu firmowym jak i w innych mediach)

10. Umiejętności

Ważne również z punktu widzenia SEO Linkedina. Nasza porada na ich temat: lepiej iść w jakość niż w ilość. Lepsze są te konkretne niż takie, które w zasadzie nic nam nie mówią. Na wielu profilach pojawiają się często podobne “błędy”. A mianowicie, chcąc wypaść na eksperta w danej branży, wpisujemy zbyt wiele podobnych fraz, jak np. social media, social media marketing, marketing online. W efekcie, potem nikt nie wie co dokładnie potwierdzić! :) Poniżej przykład, jak nie robić:


Umiejętności.

11. Rekomendacje

Prowadzisz biznes i obsługujesz wielu klientów, na pewno więc znajdą się tacy, którzy chętnie wystawią tobie lub obsługującemu pracownikowi rekomendacje. Jeżeli to niemożliwe, można poprosić osobę z firmy lub znajomego na fajnym stanowisku o wystawienie tej pierwszej. Patent na zdobycie rekomendacji: samemu najpierw takową wystawić. :)

Profil firmowy stworzony, profile pracowników uzupełnione - co dalej?

Mając gotowy profil firmowy oraz uzupełnione profile pracowników czas zacząć działać! Żeby jednak nie działać po omacku, trzeba wrócić się do podstaw, czyli strategii firmy oraz strategii komunikacji, która była specjalnie stworzona dla Linkedin. Jeżeli twoja firma zdecydowała się na działanie w tym kanale, to prawdopodobnie przyświecał temu jakiś cel - w przypadku Linkedin najczęściej jest to budowanie świadomości marki, pozycji eksperta ale również zbieranie leadów poprzez typowo sprzedażowe treści. Zarówno właściciel firmy jak i pracownicy swoimi działaniami mogą wspomóc budowanie społeczności wokół profilu firmowego. Warto więc na początku przedstawić wszystkim strategię działania oraz przydzielić odpowiednie zadania.

Dominika Mączka

Do Verseo dołączyła od razu po studiach z zarządzania projektami i digital marketingu - obecnie Content marketing manager. Należy do tych ludzi, których wspaniale jest poznać. Oferuje bowiem bogactwo wyobraźni, mrówczą pracowitość i wiosenną otwartość. Niezwykle kompetentna jeżeli chodzi o LinkedIn , budowanie contentu i wykłady na temat zdrowego żywienia.

(5/5), głosów: 2
Ocena strony:
Szanowni Państwo, nasz serwis stosuje pliki cookies. Możecie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w przeglądarce. Więcej.