Skuteczny link building

24 minuty czytania

Link building to pojęcie, które dla zwykłego zjadacza chleba wygląda zapewne dość abstrakcyjnie, dla posiadacza strony internetowej czy bloga to sprawa życia i śmierci, a dla specjalisty SEO chleb powszedni. Co kryje za sobą to angielskie pojęcie i jaki ma wpływ na pozycjonowanie stron internetowych? Jak realizować skuteczny link building, by przynosił relatywne korzyści dla Twojego biznesu? Przygotowałem dla Ciebie krótki poradnik, w którym znajdziesz wszystkie niezbędne informacje!

Zapisz się do newslettera!

W tym artykule przeczytasz:



Na czym polega link building


Zacznijmy od wyjaśnienia czym właściwie jest link. Według Wikipedii link to inaczej hiperłącze czyli element służący do nawigowania. Jest odnośnikiem, który ma ułatwić przemieszczanie się pomiędzy dokumentami lub w ich obrębie. Linki to elementy na stronie, które mają za zadanie odesłanie nas w inne miejsce - na zewnątrz lub wewnątrz dokumentu, strony internetowej czy innego tworu działającego w szeroko pojętej technologii komputerowej.

Typy Linków

  • Linki zewnętrzne - czyli te, które wychodzą poza naszą stronę internetową lub prowadzą do niej z zewnętrznego źródła.
  • Linki wewnętrzne - czyli takie, które przenoszą nas na inną podstronę w tym samym serwisie.
  • Linki dofollow - to dla specjalisty SEO najbardziej pożądany i skuteczny link. Atrybut ‘dofollow’ osadzony w kodzie HTML jest dla algorytmu wyszukiwarki informacją o wysokiej wartości konkretnego źródła linków. Jest rekomendacją dla strony, do której odsyła. Dla internauty atrybut nie ma większego znaczenia, w kodzie wygląda następująco: Kampanie SEO.
  • Linki nofollow - podobnie jak w przypadku dofollow, tak i tutaj mamy do czynienia z atrybutem dodanym w kodzie. Jednak w tym przypadku informacja dla algorytmu jest odwrotna. Nofollow oznacza, że link nie jest na tyle istotny, żeby dzielić się z nim mocą strony odsyłającej. W kontekście pozycjonowania taki link wydaje się być nieużyteczny - jednak od lat jest to kwestia sporna w branży. Jest tak dlatego, że linki nofollow tworzą naturalny profil linków na naszej stronie co “wzbudza zaufanie” robota analizującego, który może z tego względu naszą stronę promować. Znane są również testy praktyków oparte na strategii pozyskiwania wyłącznie linków tego typu, w efekcie czego odnotowano wzrosty pozycjonowanych fraz. W kodzie link z atrybutem nofollow wygląda tak: Kampanie SEO.

Dlaczego linki zwrotne są ważne?

Linki zwrotne czyli linki zewnętrzne odsyłające do naszej strony, inaczej backlinki, to jeden z głównych czynników rankingowych Google. Jeżeli ktoś zdecydował się skierować do nas link z własnej strony oznacza, że znalazł u nas konkretną wartość, którą chce się podzielić. Dla algorytmu jest to sygnał, który potwierdza wartość naszej witryny. Im więcej linków przychodzących tym większa szansa na wzrost pozycji. Dlatego ich zdobywanie jest tak istotne z perspektywy właściciela strony czy agencji SEO. Należy jednak pamiętać, że profil linków musi być naturalny, wówczas realizowany link building jest najbardziej skuteczny. Prowadzenie działań zautomatyzowanych jest niezgodne z regulaminem Google i może być penalizowane, z kolei linki ze stron o słabej jakości bądź niezgodne tematycznie mogą nie przynieść zakładanych rezultatów a realizowany nieodpowiednio marketing internetowy będzie jedynie stratą czasu.

Rodzaje backlinków

Link graficzny - jest to odnośnik, który przenosi do strony docelowej po tym jak klikniemy w grafikę (zdjęcie, baner na stronie). W odpowiednio prowadzonych serwisach takie grafiki mają możliwość wprowadzenia atrybutu alt. Jest to tekst alternatywny, który wyświetla się w przypadku gdy z jakiegoś powodu obrazek się nie załaduje. Jest to miejsce, w którym możemy przemycić słowo kluczowe, które trudno jest w sposób naturalny zamieścić w treści a nawet exact match. Kiedy reklama banerowa zostanie opublikowana na zewnętrznej stronie warto sprawdzić czy link osadzony jest w kodzie poprawnie - co znaczy, że jest widoczny dla robota Google.

Anchor text - link zakotwiczony pod widoczną dla użytkownika treścią . Anchory mogą mieć różną postać. Google preferuje naturalność dlatego zalecane jest stosowanie ich w sposób różnorodny.



informacje dotyczące profilu linków


Rodzaje anchorów:

  • Exact match - zawiera ścisłe dopasowanie frazy kluczowej, na którą pozycjonuje się strona. Ich stosowanie wymaga doświadczenia i precyzyjnej strategii. Nadmierne użycie może być potraktowane przez Google za manipulację, a takie działanie grozi penalizacją, dlatego należy uważać ich z głową.
  • Partial match - zawiera odmienioną lub rozbudowaną frazę kluczową. Odmiana słów w sposób naturalny jest zgodna z wytycznymi i wzmacnia profil linków.
  • Zero match - anchor, który nie zawiera w sobie żadnej frazy związanej z pozycjonowaniem naszej strony. Najczęściej są to odnośniki namawiające czytelnika do akcji, jak “sprawdź” lub wskazujące na miejsc źródła “tutaj”.
  • Adres URL - anchorem jest link do strony docelowej. Takie odnośniki podobnie jak partial czy zero match są bezpiecznym sposobem linkowania.
  • Linki brandowe - anchorem jest w tym przypadku nazwa, marka firmy lub domenie strony.

Stosując anchory należy zadbać również o otoczenie w jakim zamierzamy je osadzić. Jeśli w pobliżu znajdą się frazy związane z pozycjonowaną frazą kluczową, definicje, wskazówki czy odpowiedzi na często zadawane pytania użytkowników to moc zakotwiczonego linka wzrośnie.

Odpowiedź wydaje się banalnie prosta: mocne i wartościowe linki to te, które pochodzą ze stron o wysokim autorytecie według Google, tylko jak to sprawdzić? Z pomocą przychodzą narzędzia. Możemy dzięki nim zobaczyć, jaki jest Trust Flow czy Domain Authority linkującej strony. Problem w tym, że nie są to metryki od Google. Niestety oba te wskaźniki mogą być sztucznie “pompowane” za pomocą metod niezgodnych z regulaminem Google, a wszystko co uznawane jest przez algorytm za działania “Black Hat SEO” może być penalizowane. Takie działania mogą wypaczać nasz wynik, a link pomimo iż pochodzi ze strony o wysokim TF i DA nie przyniesie zamierzonego efektu!



Jak sprawdzić czy link jest mocny


Ważne wskaźniki SEO

Czym w takim razie sugerować się przy doborze miejsca, w którym chcemy pozyskać link, by zamiary realizowanego link buildingu przyniosły efekt? Najlepiej tym co daje nam samo Google. Wybierając strony, na których chcemy pozyskać backlinki należy wziąć pod uwagę ich:

  • Ruch - duży ruch organiczny na stronie to dla robota informacja, że jest ona wartościowa. Oczywiście link zamieszczony na stronie z dużym ruchem spełnia również inne cele marketingowe nie będące stricte działaniami SEO.
  • Widoczność - czynnik niezwykle istotny, bo skoro Google decyduje się wyświetlić stronę na wysokiej pozycji to jasna informacja, że strona jest wartościowa!
  • Profil linków - link ze strony z mocnymi backlinkami będzie wartościowy, nawet wtedy gdy strona sama w sobie silna nie będzie. Staje się ona kanałem, przez który przepływa link juice z silnych stron, które za nimi stoją.

Jak już wspomniałem strony z dużym ruchem oraz mocnym profilem linków są uznawane przez wyszukiwarkę za wartościowe. Ich autorytet jest wysoki, przez co wzrasta ich widoczność w SERPie. Powyższe metryki możemy sprawdzić za pomocą większości narzędzi SEO wykorzystywanych do realizacji link buildingu.

Wysoki autorytet strony a moc linków

Tak jak już pisałem pozyskanie linku na stronie z dużym autorytetem nie daje gwarancji, że zamieszony tam link będzie mocny! Strona wprawdzie może mieć bardzo mocną domenę, ale podstrona, na której bezpośrednio zamieścimy link, może się charakteryzować nikłym ruchem i zerową widocznością na interesujące nas słowa kluczowe. Dlatego jeśli wyszukiwarka nie wyświetla podstrony na żadną z fraz, to autorytet pozyskanego tam linka również będzie słaby a jego dodanie nie przyniesie zamierzonego efektu.

Mocny profil linków drugiego poziomu

Pozycjonowanie to dziedzina, w której nic nie wydaje się być oczywiste i każdy krok wymaga doświadczenia lub przeprowadzenia testu. Jest tak w przypadku stron, gdzie ruch i widoczność jest słaba, ale pozyskany tam link będzie mocny. Wynika to z tego, że sama domena ma dla Google niski autorytet ze względu na brak optymalizacji czy rozbudowanej treści, jednak jej profil linków jest mocny. Czyli sama strona nie wyświetla się w wynikach wyszukiwania, ale strony które do niej odsyłają mogą mieć ogromny ruch i widoczność. A więc zdobywając odnośnik na teoretycznie słabej stronie pozyskamy linki drugiego poziomu. Domena podzieli się z nami link juicem z mocnych linków, które za nią stoją!

Content marketing i publikacja wpisów

Publikacja płatnych artykułów składa się z prostego schematu. Na podstawie analizy przygotowujemy treść, która ma dla nas pozycjonować konkretne słowa kluczowe. Artykuł piszemy sami albo zlecamy napisanie tekstu copywriterowi. Każda opcja ma swoje wady i zalety.

Pisząc samemu, mamy całkowitą kontrolę nad treścią. Sami optymalizujemy artykuł w trosce o odpowiednią ilość zamieszonych słów kluczowych i fraz z nimi związanych. Dbamy o odpowiednie formatowanie tekstu, nagłówki, pogrubienia i punktory. Decydujemy jaki anchor (Exact Match, Partial Match, Zero Match czy adres url) i gdzie wstawimy. Swobodnie realizujemy strategię profilu linków. Staranna optymalizacja to szansa na to, że nasz artykuł będzie rankował na wybrane frazy. Dzięki temu osadzony w nim link będzie mocniejszy, a sam artykuł spełni dodatkowo inny plan marketingowy generując leady! Niestety wadą takiego rozwiązania jest czas, który musimy poświęcić! Tworzenie wartościowego contentu wymaga researchu, analizy pod kątem słów kluczowych oraz czasu na jego napisanie. Tylko wówczas realizowany marketing może przynieść odpowiednie rezultaty.



Content marketing - Tworzenie i publikacja wpisu


Zlecenie napisania treści copywriterowi lub wykupienie artykułu w pakiecie z publikacją wydaje się być lekiem na całe zło. Oszczędzamy w ten sposób czas, bo artykuł “się pisze” niezależnie od nas i poniekąd szanujemy pieniądze, bo w czasie który poświęcilibyśmy na pisanie, możemy wykonać czynności, których nie da się delegować a przynoszą dochód wyższy niż kwota przeznaczona na copywriting. Ale czy na pewno tak jest? TAK pod warunkiem, że przygotujemy zleceniobiorcy odpowiedni brief, NIE jeśli zlecenie oddamy bez solidnych wytycznych. W sytuacji gdy osoba, której zlecamy przygotowanie treści nie ma jasnych wytycznych, może nie zrealizować naszych celów. A w konsekwencji tego będziemy musieli poświęcić tyle samo czasu na jego poprawę. Przynajmniej tak było do niedawna. Dziś z pomocą przychodzi narzędzie Surfer Seo ze swoim content editorem, za pomocą którego nie tylko przygotujemy brief dla copywritera, ale w szybki sposób sprawdzimy czy copywriter solidnie wypełnił powierzone mu zadanie.

Pozycjonowanie lokalne

Zanim rozpoczniemy wyszukanie dobrego miejsca publikacji wpisu, musimy poznać podstawowe zamiary klienta i cele w jakich marketing zostaje realizowany. Informacje o tym czy w grę wchodzi pozycjonowanie lokalne czy ogólnopolskie ułatwią nam pozyskiwanie linków. Jeżeli oferta danej firmy skierowana jest tylko i wyłącznie na szczegółowo określony obszar, a klientowi zależy na promocji w konkretnym mieście lub terenie, realizowany marketing powinien spełniać te kryteria. Podczas wyszukiwania miejsc publikacji przyjrzyjmy się tym lokalnym, być może uda nam się znaleźć wartościowy portal, a realizowane działania będą bardziej efektywne.

Jak zdobywać linki

Popularność jaką cieszą się artykuły sponsorowane sprawiła, że pozyskanie miejsca powiązanego tematycznie z treścią, którą zamierzamy opublikować jest coraz łatwiejsze. Na rynku mamy kilka platform, które pośredniczą w procesie publikacji. Wśród najpopularniejszych narzędzi tego typu należy wymienić WhitePress czy Link House. Oba działają w podobny sposób. Dodajemy klienta do listy projektów i za pomocą wyszukiwarki filtrującej kategorie, ruch na stronie docelowej czy koszt publikacji wyszukujemy strony, które będą odpowiadać tematyce przygotowanej przez nas treści, dzięki temu jesteśmy w stanie dostosować portal do potrzeb i budżetu danego klienta. Znalezione domeny sprawdzamy za pomocą narzędzi służących do analizy danych, jak wspomniany wcześniej Surfer SEO czy Ahrefs. Warto zwrócić uwagę na ruch na konkretnej stronie oraz jej widoczność na frazy, które mamy zamiar pozycjonować. Wiele osób zwraca również uwagę na metryki określające moc domeny, takie jak trust flow czy domain authority. Parametry te określają jakość witryny i moc linków prowadzących do niej.

Kiedy decyzja o wyborze domeny pod publikację naszego artykułu zostanie podjęta, przechodzimy do następnego kroku, którym jest dodanie treści wraz załączonymi zdjęciami czy grafikami. Następnie dokonujemy transakcji i czekamy aż platforma skontaktuje się z wydawcą. Zwykle po kilku dniach od zlecenia otrzymujemy link do naszej publikacji.

Innym sposobem jest wyszukiwanie wydawców na własną rękę. Możliwości jest wiele. Świetnie sprawdza się networking. Wyszukiwanie kontaktów w dzisiejszych czasach jest niezwykle łatwe. Z pomocą przychodzą nam Social Media, możemy skorzystać z LinkedIna, specjalistycznych grup na Facebooku, z portali dla freelancerów typu Fiver, na których swoje konta posiadają zarówno wydawcy jak i pośrednicy, często dysponujący obszernymi bazami domen. Pytania do wydawcy wystarczy wysłać drogą mailową lub poprzez zapytanie na konkretnym portalu społecznościowym. Ważne, żeby przy każdym kontakcie tego typu zapytać jaka jest pełna oferta, możliwość dodania artykułu z linkami odsyłającymi do strony naszego klienta, jaka jest cena za jeden link, koszt publikacji a także czy jest możliwość późniejszej edycji (jeżeli będziemy chcieli coś zmienić). Może się okazać, że nasz potencjalny partner posiada w swoim katalogu kategorie, które będą pasowały w kontekście naszych innych klientów.



Nawiązywanie nowych kontaktów


Social Media to nie jedyne miejsca, które warto odwiedzić, portali możemy szukać również na podstawie analizy konkurencji. Metodą porównawczą sprawdzamy gdzie konkurencja pozyskała linki a my nie. Oczywiście używamy do tego wspomnianych wcześniej narzędzi, w których dodatkowo analizujemy znalezione strony. Wybieramy te, których oferta spełnia nasze oczekiwania, z wysoką widocznością na frazy pozycjonowane w artykule i relatywnie największym ruchem. Jeśli strony nie znajdują się w bazach, z których korzystamy wysyłamy bezpośredniego maila do wydawcy. Nawiązujemy relacje i staramy się negocjować cenę. Zwykle przy publikacji jednego artykułu jest to trudne, ale jeśli portal jest potencjalnym miejscem dla innych branż, które obsługujemy to warto zapytać wydawcę o możliwość wykupienia pakietu. Wtedy cena jednostkowa będzie niższa. Inną zaletą nawiązania tego typu relacji jest czas publikacji artykułu. Brak pośredników sprawia, że często taki artykuł z linkami jest publikowany w zaledwie kilka minut od wysłania go do wydawcy!

Publikowanie artykułów

Publikowanie artykułów to jedna z popularniejszych form pozyskiwania linków. Ze względu na bezpieczeństwo jest ona często stosowana przez agencje SEO. Istnieją dwie możliwości, z których możemy skorzystać: artykuł sponsorowany i artykuł gościnny. W internecie można znaleźć wiele definicji - często niewłaściwych, przez co pojęcia są czasami mylone albo uznawane za to samo - co oczywiście nie jest prawdą!



Laptop, strona internetowa Kampanie SEO


Artykuł sponsorowany

Artykuły płatne, bo tak inaczej można nazwać artykuły sponsorowane to łatwa forma pozyskiwania wartościowych linków. Po uiszczeniu opłaty wydawca udostępnia nam przestrzeń reklamową, na której publikujemy przygotowany wcześniej artykuł. Często istnieje możliwość wykupienia pakietu, który łączy w sobie napisanie artykułu, publikację oraz dodatkową promocję np. W mediach społecznościowych. Opublikowana treść może mieć charakter promocyjny, “ekspercki” bądź mieszany. Największą zaletą takiej publikacji jest możliwość optymalizacji treści zgodnie wyznaczonym celem link buildingowym, a także swoboda w doborze anchorów (słowo kluczowe, bądź zdanie ze słowem kluczowym).

Link w gotowym artykule

To bardzo szybka i relatywnie tania metoda pozyskiwania linków, pod warunkiem, że mamy odpowiednie miejsce do zamieszczenia linku. Metoda ta jest zbawienna kiedy interesuje nas wyłącznie pozyskanie linka i szybki czas realizacji. Niestety są też wady. Pozyskanie artykułu powiązanego tematycznie, który będzie nam w pełni odpowiadał jest trudne. Nie zawsze uda nam się dopasować anchor. Artykuł docelowy wybieramy sami. Robimy analizę słów kluczowych na jakie rankuje i wybieramy te, które najlepiej odpowiadają tematyce słów, które chcemy wypozycjonować. Jednak zanim przejdziemy do jakiejkolwiek analizy, należy zapytać wydawcy czy takie rozwiązanie jest w ogóle możliwe.

Artykuły gościnne

Bezpłatna forma publikacji wysokiej jakości artykułów. Taka treść musi się charakteryzować niezwykłą wartością merytoryczną i wnosić istotną wartość dla czytelnika. Zazwyczaj artykuł jest pisany przez eksperta i nie posiada formy reklamowej. Powinien być kompleksowym omówieniem danego zagadnienia lub poradnikiem. Solidna analiza połączona z optymalizacją pod kątem SEO sprawi, że artykuł będzie generował ruch - na czym w tym przypadku zależy wydawcy. My z kolei zyskujemy możliwość zdobycia wartościowych linków a nasze nazwisko czy sama marka jest przedstawiana w świetle eksperta z danej dziedziny. Taka forma publikacji to klasyczny przykład strategii win - win!

Jak pozyskiwać artykuły gościnne? Poniżej trzy sprawdzone sposoby:

  • Guestposting - za pomocą operatorów Google wyszukujemy stron internetowych, które oferują możliwość darmowej publikacji. Przykłady takich operatorów: Inurl:”write-for-us”, Inurl:”pisz-dla-nas”, Inurl:”guest-post-guidelines”, Inurl:”wpis-goscinny”, “write for us” marketing blog, “wpis gościnny” blog marketingowy itp.
  • Wymiana postów - ta metoda jest zarezerwowana dla “uznanych marek”. Jeżeli taką posiadamy, możemy zwrócić się do innych specjalistów z propozycją wymiany linków na swoich stronach. Jest to działanie korzystne dla każdej ze stron, dlatego wymiana nie będzie trudna. Oczywiście pod warunkiem, że działacie na podobną skalę.
  • Networking - działanie stare jak Internet i jakże skuteczne do dziś. Nawiązywanie znajomości biznesowych (niekoniecznie sprzedażowych) wspiera realizowany marketing i popłaca w procesie zdobywania linków. Im większa sieć kontaktów na LinkedIn tym łatwiejsza robota link buildera. Żarty żartami, ale do budowania znajomości na portalach społecznościowych powinniśmy podejść bardzo poważnie, bo są to miejsca gdzie branża chętnie dzieli się informacjami i łatwo tam pozyskać potencjalnych kontrahentów.

Katalogi

W czasach kiedy podstawowe działania seo opierały się głównie na pozyskiwaniu linków, katalogi wiodły prym. Były prostym i szybkim sposobem na wzrosty w wynikach wyszukiwania. Jednak wszystko się zmieniło w 2012 roku kiedy to Google wypuściło w świat sympatycznego pingwina, który dla branży SEO okazał bezlitosnym katem. Google wskazało jasno, że wszelkie działania będące spamem lub próbą manipulacji w wynikach Google będzie podlegało karze automatycznej lub ręcznej! Dlatego wszystkie strony o nienaturalnym profilu linków, nagłym i dużym przyrostem linków z zaspamowanych stron miały poważny problem. Oczywiście spór między przedstawicielami Blackhat i Whitehat SEO wezbrał po tym na sile. Jedni uważają, że stosowanie katalogów w dalszym ciągu ma sens inni, że nie. Sprawa nie jest prosta i wymaga indywidualnych testów aczkolwiek stosowanie katalogów SEO na dodatek bez ruchu wydaje się być w obecnych czasach działaniem bezsensownym.



wpis do katalogu interaktywnie.com firmy kampanie seo


Jakie katalogi warto stosować?

Warto zrobić sobie listę kilku czy kilkunastu moderowanych katalogów z wysokim autorytetem i widocznością w Google i potraktować je, jak stronę sprzedażową naszego klienta. Oznacza to, że wykonujemy analizę słów kluczowych i wybieramy te, które uznamy za łatwe do wbicia. Następnie optymalizujemy opis firmy do katalogu, jak treści na Landing Page. Jeśli nasze wizytówki będą rankować na pozycjonowane słowa kluczowe i wygenerują nam ruch to zyskamy nie tylko lead generation, ale też mocny link i co ważne, mogą trafić do potencjalnych klientów.

Komentarze

Blogi, fora czy komentarze pod artykułami w różnego rodzaju serwisach internetowych to świetny sposób na budowanie naturalnego profilu linków (zwykle są to linki nofollow). Oczywiście strategię pozyskiwania tego typu linków opieramy na miejscach powiązanych z naszą stroną tematycznie. Nasz plan powinien uwzględniać linki na podstronach, które mają dobrą widoczność na słowa kluczowe, które chcemy pozycjonować. Nie wybieramy na ślepo, tylko analizujemy które miejsca mogą przynieść zamierzony efekt. Działanie hurtowe nie jest wskazane nawet kiedy z analizy konkurencji wyniknie, że nasi oponenci tak właśnie postępują. Pozyskanie 15 linków na stronach z zerowym ruchem będzie marnowaniem czasu i pieniędzy. Lepiej wybrać 5 miejsc z ruchem, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania i się o nie “zatroszczyć”. Czyli zbudować wiarygodność naszego profilu, jeśli tyle co zarejestrowaliśmy się na danym forum i dopiero po kilku postach próbować dodać link w komentarzu. Ważne, żeby nie nosił znamion spamu, bo wartościowe fora tematyczne błyskawicznie blokują użytkowników zaśmiecających dyskusję. Na takie działania poświęcić trzeba więcej czasu, jednak dzięki temu osiągnąć możemy lepsze efekty.

Partnerzy

Linki partnerskie będą naturalnym i ciekawym uzupełnieniem profilu linków naszej strony. Jest kilka możliwości ich pozyskiwania. Jednym z nich jest dodanie odnośników na stronach firm, z którymi współpracujemy. Tworzymy sobie listę stron i na podstawie analizy widoczności i ruchu na stronie wybieramy najmocniejsze z nich. Następnie zwracamy się do ich właścicieli z propozycją wymiany linków, która przyniesie wymierne korzyści każdej ze stron.

Innym sposobem na pozyskanie linku partnerskiego jest nawiązanie relacji z instytucjami i fundacjami. Możemy zaproponować wsparcie finansowe konkretnej inicjatywy lub zakupić nagrody w organizowanym przez nich konkursie. W zamian za pomoc mamy szansę zdobyć link partnerski na stronie głównej - oczywiście jeśli deklarowana kwota jest adekwatna. Z reguły szkoły, biblioteki, domy kultury czy fundacje chętnie wchodzą w tego typu współpracę. Stosunkowo niewielkim kosztem i nakładem pracy pozyskujemy link z wiarygodnej strony. Jedynym minusem takiego działania jest brak powiązania tematycznego.


strona z podziękowaniami dla sponsorów

Strony satelitarne

Strona satelita jest wsparciem i uzupełnieniem strony docelowej, na wypozycjonowaniu której nam zależy. Dzięki niej możemy pozycjonować słowa kluczowe, albo pozyskiwać linki, których z różnych powodów nie możemy zamieścić na stronie głównej. Często jest tak, że koncepcja marketingowa nie pozwala na dodanie optymalnej ilości treści. Dotyczy to na przykład fotografów, którzy nie chcą “zasłaniać” swoich zdjęć treścią, która może odwracać uwagę, a już kategorycznie nie zgadzają się na zamieszczenie czegokolwiek prócz zdjęć w ‘above the fold’.

Takich satelit możemy zbudować kilka. Każda z nich posłuży nam do promowania konkretnych fraz. Często odbywa się to poprzez publikowanie zoptymalizowanych postów poradnikowych w stylu: Top 10 prezentów…, Jaki rower do 5 tysięcy itp. Kilka dobrze funkcjonujących stron tego typu będzie “krążyć” wokół strony “planety” zbierając ruch, który następnie zostanie przekazany do miejsca docelowego. Taka strona różni się od standardowego PBN (Prywatna Sieć Blogów) przede wszystkim jakością oraz tym, że jest ona dedykowana tylko dla jednej strony docelowej.

Stronę satelitę pozycjonujemy w celu uzyskania, jak najlepszej pozycji na wybrane frazy, które mają wyszukiwania. Nie jest tutaj problemem jeśli wbijemy ją wyżej niż naszą stronę główną bo leady i tak będą do niej przekierowane. Z racji, że jest to kosztowne przedsięwzięcie, działania tego typu będą miały sens dla klientów działających na większą skalę.

Podsumowanie

W świetle powyżej przedstawionych faktów widać, że tworzenie strategii link buildingu przypomina stąpanie po cienkim lodzie. W wynikach wyszukiwania Google, nasze sukcesy i porażki na tym polu odbijają się jak w zwierciadle. Nie można poprzestać na jednej metodzie, ale należy stale reagować na dynamicznie pojawiające się zmiany. Nie tyle liczy się ilość pozyskanych miejsc, co ich jakość - spamowanie linkami gdzie tylko się da, przyniesie efekt odwrotny od zamierzonego. Warto pamiętać, że pozyskiwanie linków wymaga konkretnej analizy, naszym działaniom musimy poświęcić więcej czasu i skupić się na jakości linków jakie pozyskujemy.

Poruszanie się w zawiłym świecie algorytmu wyszukiwarki, przypomina często błądzenie we mgle, niemniej jednak zaprezentowane zasady, rady i pomysły mogą służyć jako znakomity drogowskaz gdzie główny cel stanowi skuteczny link building a także konsekwentne budowanie widoczności interesującej nas strony internetowej.

Od 4 lat balansuje na pograniczu e-commerce, mediów społecznościowych i pozycjonowania. Na pokładzie Kampanie SEO od stycznia 2018 roku, gdzie każdego dnia uczy się nowych rzeczy i wspiera zespół w zakresie link buildingu. Do obowiązków należy research, kontakt z portalami, blogerami i influencerami oraz negocjowanie najlepszych warunków współpracy dla naszych klientów. Po pracy fotograf, retuszer i twórca identyfikacji wizualnej.

(5/5), głosów: 11
Ocena strony:
Szanowni Państwo, nasz serwis stosuje pliki cookies. Możecie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w przeglądarce. Więcej.