+48 888 026 862

Co to jest CPC?

CPC - Cost Per Click - jest jednym z najpopularniejszych skrótów używanych w marketingu internetowym, a konkretniej w reklamach Google AdWords - linkach sponsorowanych. Oznacza koszt pojedynczego kliknięcia, czyli pozyskania jednej wizyty na promowanej stronie internetowej.
 

Co wpływa na CPC

Koszty kliknięć mogą być bardzo rozbieżne w zależności od branży oraz formy reklamy. Na koszt kliknięcia wpływa również CTR danej kampanii. Niskie koszty kliknięcia należy odbierać pozytywnie, aczkolwiek ważniejszym współczynnikiem jest koszt konwersji.
 

Sieć reklamowa vs sieć wyszukiwania

Dla kampanii w sieci wyszukiwania każda branża i słowa kluczowe posiadają indywidualne koszty kliknięcia, które zależą od konkurencji oraz jakości konfiguracji kampanii AdWords. CPC w sieci reklamowej jest zazwyczaj niższy od kosztu kliknięć w sieci wyszukiwania, ale sieć wyszukiwania charakteryzuje się na ogół wyższym współczynnikiem konwersji.

 
Ocena strony:
(5/5), głosów: 2

Bezpłatna wycena?

Zamów bezpłatną wycenę pozycjonowania lub kompleksowego marketingu internetowego
lista
fraz