Co to jest CPC?

Sprawdź najczęściej zadawane pytania odnośnie pozycjonowania stron internetowych, kampanii Google Ads, a także prowadzenia fanpage w Social Media.

CPC - Cost Per Click - jest jednym z najpopularniejszych skrótów używanych w marketingu internetowym, a konkretniej w reklamach Google AdWords - linkach sponsorowanych. Oznacza koszt pojedynczego kliknięcia, czyli pozyskania jednej wizyty na promowanej stronie internetowej.

CPC - Cost Per Click - jest jednym z najpopularniejszych skrótów używanych w marketingu internetowym, a konkretniej w reklamach Google AdWords - linkach sponsorowanych. Oznacza koszt pojedynczego kliknięcia, czyli pozyskania jednej wizyty na promowanej stronie internetowej.

Co wpływa na CPC

Koszty kliknięć mogą być bardzo rozbieżne w zależności od branży oraz formy reklamy. Na koszt kliknięcia wpływa również CTR danej kampanii. Niskie koszty kliknięcia należy odbierać pozytywnie, aczkolwiek ważniejszym współczynnikiem jest koszt konwersji.

Sieć reklamowa vs sieć wyszukiwania

Dla kampanii w sieci wyszukiwania każda branża i słowa kluczowe posiadają indywidualne koszty kliknięcia, które zależą od konkurencji oraz jakości konfiguracji kampanii AdWords. CPC w sieci reklamowej jest zazwyczaj niższy od kosztu kliknięć w sieci wyszukiwania, ale sieć wyszukiwania charakteryzuje się na ogół wyższym współczynnikiem konwersji.

(5/5), głosów: 2
Ocena strony:
Szanowni Państwo, nasz serwis stosuje pliki cookies. Możecie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w przeglądarce. Więcej.