Co to jest CTR?

Sprawdź najczęściej zadawane pytania odnośnie pozycjonowania stron internetowych, kampanii Google Ads, a także prowadzenia fanpage w Social Media.

CTR (z ang. Click Through Rage) to współczynnik informujący o stosunku kliknięć do wyświetleń. Termin stosowany w marketingu internetowym, w szczególności w kampaniach PPC oraz pozycjonowaniu stron internetowych. CTR to wartość procentowa. Współczynnik pomaga w analizie i planowaniu wydatków na kampanie Google Adwords.

CTR (z ang. Click Through Rage) to współczynnik informujący o stosunku kliknięć do wyświetleń. Termin stosowany w marketingu internetowym, w szczególności w kampaniach PPC oraz pozycjonowaniu stron internetowych. CTR to wartość procentowa. Współczynnik pomaga w analizie i planowaniu wydatków na kampanie Google Adwords.

Co mówi wysoki współczynnik kliknięć

Wysoki współczynnik kliknięć jest na ogół korzystny, ponieważ świadczy o dobrym dopasowaniu treści reklamy do oczekiwań potencjalnych klientów. Analizując CTR nie można zapomnieć o zestawieniu go z współczynnikiem konwersji, który informuje o osiąganiu celów kampanii. Kliknięcia w reklamę generują koszty, dlatego uzyskanie wysokiego CTR oznacza zazwyczaj wyższe wydatki na kampanię. Wysoki współczynnik kliknięć jest celem wtedy, kiedy kampania charakteryzuje się dodatnim współczynnikiem ROI.

Wysoki współczynnik kliknięć i słaby współczynnik konwersji w Google Adwords

Taki układ jest niekorzystny dla reklamodawcy, ponieważ kampania generuje koszty nie przynosząc oczekiwanych efektów. Zazwyczaj celem nie jest generowanie ruchu, ale sprzedaż produktów lub usług. Niski współczynnik konwersji może być spowodowany wieloma czynnikami, wśród których często występują:

  • złe dopasowanie treści reklamy do treści strony,
  • złe dopasowanie reklamy do słów kluczowych,
  • nieatrakcyjna oferta reklamodawcy,
  • nieintuicyjna ścieżka konwersji.

[ /uploads/drive/ctr-google.png]

CTR a pozycjonowanie stron

Współczynnik jest bardzo istotny również w kontekście pozycjonowania strony internetowej w wyniach organicznych Google. W tym przypadku określa on liczbę wejść na stronę internetową w stosunku do wyświetleń jako organiczny wynik wyszukiwania.

CTR jest jednym z sygnałów rankingowych branych pod uwagę przez Google jako czynnik przy określaniu pozycji strony www dla danego słowa kluczowego. Średni CTR w wynikach organicznych:

  • pozycja 1 - 30-50%
  • pozycja 2 - 10-15%
  • pozycja 3 - 5-9%
  • pozycja 4 - 1-5%
  • pozycja 5 - 0,5-2%
  • pozycje 6-10 - 2-5%

Dane na podstawie 100 fraz o różnej konkurencyjności: brandowych, ogólnych oraz lokalnych.

(5/5), głosów: 3
Ocena strony:
Szanowni Państwo, nasz serwis stosuje pliki cookies. Możecie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w przeglądarce. Więcej.