+48 888 026 862

Co to jest Konwersja w Adwords i pozycjonowaniu?

konwersja seo i adwords

Konwersja (w marketingu internetowym) jest określonym działaniem odbiorcy, do którego dotarł przekaz reklamowy. Konwersja może być dokonaniem transakcji/zakupu w sklepie internetowym, wypełnieniem formularza kontaktowego lub kontaktem telefonicznym potencjalnego klienta. Pojęcie stosowane często przy analizie kampanii Google Adwords oraz innych działań SEM.

Mikrokonwersja

W marketingu internetowym występuje również pojęcie mikrokonwersji. Oznacza realizację kolejnego kroku, przejście do kolejnego etapu w drodze do osiągnięcia konwersji.

Współczynnik konwersji

Jest procentową wartością informującą jaki procent wizyt na stronie kończy się konwersją. Przykład:
Zakładamy, że w danej kampanii, grupie reklam lub dla konkretnego słowa kluczowego współczynnik konwersji wynosi 5%. Oznacza, że jeden na dwudziestu użytkowników dokonuje określonej czynności.

Rodzaje

Rodzaj konwersji jest zależny od projektu. Najczęściej spotykanym zdefiniowanym rodzajem jest zakup produktu, na przykład w sklepie internetowym. Konwersją może być również spełnienie innych warunków, na przykład:

  • długa wizyta na stronie internetowej,
  • duża ilość odwiedzonych podstron,
  • kontakt mailowy lub telefoniczny,
  • rejestracja użytkownika,
  • zapisanie do mailingu,
  • rezerwacja noclegu,
  • itd.

Wysoki współczynnik jest korzystny

Można ogólnie powiedzieć, że im wyższy współczynnik konwersji tym większy przychód dla reklamodawcy inwestującego środki w marketing internetowy, niezależnie czy chodzi o kampanie reklamowe oparte o system Google Adwords, czy pozycjonowanie stron internetowych w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych.

Czym jest ścieżka konwersji

Jest sekwencją zdarzeń, które zachodzą zanim następuje konwersja. Inwestując w profesjonalną reklamę AdWords lub pozycjonowanie stron internetowych staramy się dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorów, co ma umożliwić sprzedaż produktów lub usług, a także promocję marki. Dzięki analizie ścieżki konwersji możemy poznać zachowania użytkowników na każdym etapie zakupu produktu lub zamówienia usługi. Analiza ścieżki konwersji jest niezbędna do poprawy efektywności pozycjonowania strony internetowej oraz innych kampanii realizowanych w ramach marketingu internetowego.

Odwrotna ścieżka konwersji

Dzięki analizie odwróconej ścieżki konwersji możemy zdiagnozować które kanały marketingowe są najskuteczniejsze. Możemy wyselekcjonować nie tylko najbardziej efektywne formy reklamy, ale również najbardziej efektywne elementy. Na przykład analizując pozycjonowane frazy można ocenić które z nich są najbardziej skuteczne i kierować na nie intensywniejsze działania SEO.

Jako profesjonalna agencja reklamowa oferujemy skuteczne działania SEM, w ramach których pomagamy w rozwoju firm z wielu branż w skali lokalnej, ogólnopolskiej i globalnej. Zapraszamy do współpracy z Kampanie SEO.

Ocena strony:
(5/5), głosów: 2

Bezpłatna wycena?

Zamów bezpłatną wycenę pozycjonowania lub kompleksowego marketingu internetowego
lista
fraz