+48 888 026 862

Reklamy Produktowe, Zakupy Google i Merchant Center

Reklamy produktowe (PLA, kampanie z listą produktów) to jedna z najskuteczniejszych form reklamy AdWords dla sklepów internetowych, która umożliwia wyświetlanie zdjęć produktów wraz z nazwą, ceną oraz nazwą sklepu bezpośrednio w sponsorowanych wynikach wyszukiwania Google oraz w sekcji Zakupy Google (Google Shopping). Po kliknięciu reklamy użytkownik zostaje przeniesiony bezpośrednio na postronę produktu.

zakupy google merchant center

Cennik kampanii produktowych

Pakiet Zakupy Start

Konfiguracja i obsługa kampanii produktowych już od

300 zł

Kupon Google

GRATIS - dodatowy budżet na reklamy do

375 zł

Pakiet Zakupy VIP

Pakiety dla dużych sklepów już od:

5% budżetu

Integracja z Merchant Center

Aby wyświetlanie reklam produktowych było możliwe niezbędne jest utworzenie pliku zawierającego dane o produktach (tzw. feed) i przesłanie go na konto Merchant Center. Platforma Merchant Center służy do zarządzania plikami produktowymi. Realizujemy konfigurację Merchant Center dla popularnych systemów jak: WoCommerce, Presta czy Shoper jak również niestandardowe integracje sklepów nieprzystosowanych do Merchant Center.

Plik produktowy umożliwia również uruchomienie remarketingu dynamicznego, czyli reklam składających się z produktów, którymi zainteresował się użytkownik. Tego typu remarketing jest doskonałym uzupełniem kampanii produktowej.

Korzyści dla sklepów internetowych

  • Świadomość ceny produktu jeszcze przed kliknięciem, sprawia że unikamy kliknięć użytkowników szukających produktów z innego sektora cenowego.
  • Zdjęcie produktu widoczne od razu w wynikach wyszukiwania. Zdjęcie, dzięki poprawnej konfiguracji, zaciągane jest bezpośrednio z podstrony produktu w sklepie internetowym. Jest widoczne bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google. Większość użytkowników to wzrokowcy, dla których atrakcyjny wygląd jest czynnikiem przykuwającym uwagę.
  • Niska cena konfiguracji i obsługi kampanii, szczególnie jeżeli porównamy inne formy reklamy Adwords wymagające projektowania graficznego lub tworzenia kilkunastu/kilkudziesięciu oddzielnych grup reklam zawierających osobne frazy, treści, modyfikatory, słowa wykluczające.
  • Stawki za kliknięcia relatywnie tańsze. Trudno z góry oszacować koszt kliknięcia, jednak porównując koszty kliknięcia pomiędzy reklamą tekstową a Zakupy Google, na ogół widać dużą różnicę z korzyścią dla reklam produktowych. Wynika to z mniejszej popularności i konkurencji w tym obszarze.
  • Wysoki współczynnik CTR wynika z faktu, że reklama zwraca na siebie uwagę. Współczynnik konwersji jest wynikiem przedstawionych informacji. Przed kliknięciem w reklamę potencjalny klient zna już cenę produktu, widzi jak wygląda, a także zna nazwę sklepu, ponieważ te informacje są podane bezpośrednio pod zdjęciem.
  • Trafne wyświetlenia reklam użytkownikom, którzy właśnie szukają danych produktów.
  • Szybkość i elastyczność kampanii umożliwiające dostosowanie kampanii do aktualnych potrzeb. Efekty działania kampanii widoczne są bardzo szybko. Wysokość budżetu jest zupełnie dowolna.

Analityka internetowa

Konfigurację konta Google Ads (do niedawna Google AdWords) i Google Merchant Center uzupełniamy, prowadzoną na najwyższym poziomie analityką. Doskonała znajomość zarówno Google Analytics jak i innych narzędzi analitycznych pozwala nam na śledzenie zachowań użytkowników na stronie. Nasi Certyfikowani Specjaliści Google Analytics wdrożą śledzenie konwersji oraz moduły przeznaczone dla ecommerce. Na podstawie danych dotyczących skuteczności poszczególnych produktów jesteśmy w stanie efektywnie optymalizować kampanię i zwiększać sprzedaż.

Obsługa kampanii obejmuje

  • Utworzenie i konfigurację konta Merchant Center.
  • Utworzenie i konfigurację konta Google AdWords, połączenie konta Google Merchant Center z kontem Google AdWords.
  • Przesłanie pliku produktowego zawierającego wymagane przez Google AdWords atrybuty.
  • Konfigurację kampanii produktowej, segmentację produktów, dostosowanie metod kierowania i dopasowania stawek.
  • Stałą obsługę i optymalizację kampanii, min. wykluczanie nieodpowiednich dla kampanii słów kluczowych, dostosowywanie stawek, optymalizacja pod kątem zwiększenia ilości konwersji.
  • Interwencje w przypadku odrzuconych produktów np. z powodu braku atrybutu w pliku produktowym.
  • Stały kontakt telefoniczny lub mailowy z Certyfikowanym Specjalistą Google Ads o wieloletnim doświadczeniu w prowadzeniu kampanii Google Shopping.
  • Raporty dotyczące szczegółów kampanii (koszty, kliknięcia, konwersje). Klient ma także przyznawany dostęp do konta i może w każdej chwili sprawdzić aktualne wyniki kampanii czy stan konta.

Certyfikat Google Shopping

Posiadamy Certyfikaty Google Shopping, które potwierdzają nasze kwalifikacje w obsłudze klientów korzystających z tej formy reklamy. Nasz zespół posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu skutecznych kampanii produktowych dla sklepów z wielu branż. Nasze działania zwiększyły sprzedaż w wielu sklepach i miały znaczący wpływ na ich rozwój.

Zakupy Google tylko dla sklepów online

Zakupy Google to moduł stworzony z myślą o sklepach internetowych i dostępny jedynie dla firm oferujących możliwość zakupu bezpośrednio na stronie internetowej (produkty, koszyk, wybór płatności). Sklep powinien być wyposażony w profesjonalny regulamin sklepu internetowego. Ponadto bardzo istotne jest opisanie polityki reklamacji oraz zwrotów. Jednym z czynników wymaganych do aktywowania kampanii jest posiadanie certyfikatu SSL (https), który szyfruje dane przesyłane podczas procesu zakupu produktu.

Google Merchant Center nie jest dostępne dla standardowych stron www prezentujących produkty lub usługi firmy jeżeli nie jest możliwy zakup online.

Na czym polega optymalizacja kampanii w Zakupy Google

Działania optymalizacyjne mają zazwyczaj na celu zwiększenie sprzedaży przy zachowaniu odpowiedniego kosztu pozyskania konwersji. Najczęściej prowadzi do tego:

  • podział na grupy produktów, tworzenie kampanii o priorytetach dostosowanych do strategii sklepu,
  • wydzielenie najlepiej sprzedających się produktów lub produktów przynoszących najwyższy zysk, strategicznych produktów w sklepie,
  • dostosowanie budżetów i stawek CPC dla poszczególnych produktów,
  • kontrola wyszukiwanych haseł czyli haseł, które wpisywali użytkownicy, którym wyświetlała się reklama i na tej podstawie wykluczanie niewłaściwych czy nie konwertujących haseł,
  • korekta feedu w celu zwiększenia trafności wyświetleń produktów.

Inne rozwiązania stosowane równolegle

Kampania AdWords w sieci wyszukiwania - standardowe reklamy tekstowe wyświetlane na podstawie słów kluczowych bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google.

Remarketing - reklama śledząca, która jest widoczna na stronach będących w sieci reklamowej Google. Reklama ta jest wyświetlana tylko tym użytkownikom, którzy zostali dopisani do listy remarketingowej, na przykład wszyscy użytkownicy; użytkownicy, którzy odwiedzili poszczególne części podstrony; użytkownicy, którzy wykonali określone czynności na stronie.

Kampania Adwords w sieci reklamowej - reklamy displayowe (graficzne) prezentowane w formie dynamicznych lub statycznych banerów wyświetlanych na stronach należących do sieci reklamowej Google.

Pozycjonowanie stron - działania mające na celu umieścić Państwa sklep możliwie wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Dotyczy jedynie wyników organicznych plus ewentualnie wyników w mapach.

Prowadzenie Fanpage FB lub promowanie postów na FB - skuteczne wykorzystanie social media w połączeniu z kampaniami Google Ads w spójnej strategii.

Kampanie SEO to Certyfikowany Partner Google z 10 letnim doświadczeniem w realizacji kampanii PPC. Zapraszamy do współpracy!

Ocena strony:
(4.9/5), głosów: 9

Bezpłatna wycena?

Zamów bezpłatną wycenę pozycjonowania lub kompleksowego marketingu internetowego
lista
fraz