+48 888 026 862

Remarketing Google czyli Reklama Śledząca

Co to jest (definicja): Remarketing Google to jedna z form reklamy dostępna w ramach Adwords. Reklama śledząca kierowana jest do odbiorców, którzy wcześniej odwiedzili stronę reklamodawcy, czyli mieli kontakt z marką lub produktem. Remarketing poprawia skuteczność prowadzonych działań marketingowych i utrwala przekaz reklamowy.

Jako Certyfikowany Partner Google obsługujemy kampanie Google Adwords, w tym również kampanie remarketingowe. Nasze usługi charakteryzują się dużą skutecznością, pełnym zaangażowaniem i profesjonalizmem.

KLIKNIJ i zapytaj o ofertę. Średni czas oczekiwania - 5 godzin
remarketing

Jak to działa

Zakładamy, że reklamodawca posiada stronę internetową z usługami lub produktami. Dociera do swoich klientów przez różne kanały, w tym na przykład pozycjonowanie stron, facebook lub standardowe kampanie Google Adwords.

  • Instalacja odpowiedniego kodu na stronie reklamodawcy. Kod odpowiada za późniejsze kompletowanie list remarketingowych. Prawidłowe dodanie tagu konwersji jest kluczowe dla poprawnego działania reklamy śledzącej.
  • Przygotowanie kreacji graficznej. Projekt graficzny jest bardzo istotny. Powinien być prosty, zachęcać do powrotu i utrwalać markę u odbiorcy. Warto podkreślić, że projekty mogą być dynamiczne. Baner displayowy przygotowuje się w kilku standardowych rozmiarach lub w jednym "dopasowującym się" automatycznie dla wszystkich rozmiarów.
  • Reklamodawca generuje ruch na stronie. Na przykład przez współpracę z Kampanie SEO (ruch organiczny lub płatny z Google), reklamy na FB, promocję marki lub inne kanały. Reklama śledząca dociera do osób, które wcześniej odwiedziły stronę, dlatego kampania nie przyniesie odpowiednich wyników dla reklamodawców, które mają bardzo mały ruch w witrynie firmowej.
  • Tworzenie listy remarketingowej. Osoba wchodząca na stronę reklamodawcy jest zapisana na listę "kandydatów" do wyświetlania reklamy śledzącej. Dane zapisywane są w postaci adresu ip komputera, z którego odwiedzono witrynę. Kolejni użytkownicy dopisywani są do listy, która z biegiem czasu jest coraz większa. Użytkownik wchodzący na stronę jest dodawany do listy w czasie rzeczywistym.
  • Wyświetlanie reklamy, czyli display pojawia się potencjalnym klientom. Kampania ma wiele możliwości konfiguracyjnych jak na przykład maksymalna ilość wyświetleń dla jednego użytkownika i wiele innych.

Niskie koszty kliknięć

Reklama śledząca charakteryzuje się niskimi kosztami kliknięć w stosunku do standardowych reklam tekstowych w wynikach wyszukiwania Google, dlatego do prowadzenia tej formy promocji nie jest wymagany duży budżet. Wydatki w cyklu miesięcznym nie przekraczają zazwyczaj kilkuset złotych.

Remarketing dynamiczny

Bardzo praktyczny rodzaj remarketingu polegającym na dynamicznym tworzeniu przekazu reklamowego dla każdego użytkownika w zależności od:

  • odwiedzonych podstron
  • przeglądanych produktów
  • działań wykonanych w witrynie reklamodawcy (na przykład porzucony koszyk)

Przykłady dynamicznych kampanii

Reklamodawca posiadający sklep internetowy z określonym asortymentem pozyskuje ruch organiczny z Google poprzez działania SEO, czyli pozycjonowanie stron. Potencjalni klienci odwiedzają średnio 3-4 podstrony z konkretnymi produktami. Dynamiczny baner śledzący może zawierać zdjęcia produktów z odwiedzonych podstron z dodatkową zachętą do zakupu. Dla każdego odwiedzającego zestaw produktów na banerze będzie inny, zależny od przeglądanych produktów - dynamiczny.

Wróć do koszyka

Kolejny przykład to reklama zachęcająca do powrotu do porzuconego koszyka. Zakładamy sytuację, że 10% klientów umieszczających produkty w koszyku rezygnuje z zakupu na etapie wyboru opcji dostawy. Należy skupić się na analizie i ustaleniu przyczyny, być może powodem jest wysoki koszt wysyłki lub nieintuicyjny formularz z wyborem opcji dostawy. Poza analityką można zastosować remarketing dynamiczny Google Adwords, który jest targetowany tylko do osób porzucających koszyk z zachętą do powrotu i finalizacji zamówienia. Przekaz reklamowy można spersonalizować poprzez umieszczenie na banerze produktów z koszyka z przykładową informacją o 5% rabacie.

Remarketing można stosować dla wszystkich rodzajów witryn, nie tylko dla sklepów internetowych. Posiadamy wieloletnie doświadczenie w realizacji skutecznych kampanii Google Adwords. Zapraszamy do współpracy!

Ocena strony:
(4.8/5), głosów: 10

Bezpłatna wycena?

Zamów bezpłatną wycenę pozycjonowania lub kompleksowego marketingu internetowego
lista
fraz