Co to jest Landing Page

4 minuty czytania

Landing Page to inaczej strona docelowa lub strona produktowa. Jest to specyficzny rodzaj strony internetowej, której zadaniem jest promocja lub sprzedaż produktu lub usługi. Landing Page jest pierwszym miejscem, do którego trafia klient zainteresowany oferowanym produktem bądź usługą.

Jak działa Landing Page?

Zasada działania jest prosta. Użytkownik po trafieniu na określoną stronę i kliknięciu w baner reklamowy, link w mailingu lub bezpośrednio z wyszukiwarki zostaje automatycznie przekierowany na Landing Page, którego celem jest nakłonienie użytkownika do podjęcia określonego działania. Strona docelowa nie będzie skuteczna bez wyznaczenia jasno określonego celu i odpowiedniej optymalizacji contentu. Cele mogą być różne a oto kilka z nich:

  • zakup produktu,
  • podanie adresu mailowego, w celu subskrypcji newslettera.
  • wypełnienie formularza.
  • wysłanie zapytania ofertowego.
  • itd.

Jak stworzyć skuteczny Landing Page w 4 krokach

1. Odpowiednia struktura budowy strony docelowej

Podczas projektowania strony docelowej najważniejsze jest określenie celu i informacji, jakich potrzebuje użytkownik, by go zrealizować. Strona musi być elastyczna, lekka i czytelna. Projektując Landing Page powinieneś myśleć jak klient. Tekst i układ strony musi rzucać się w oczy i przyciągnąć uwagę klienta. Układ i wielkość poszczególnych części strony docelowej. Bardziej wartościowe/istotne informacje muszą być większe i bardziej czytelne. Daje to możliwość swobodnego i bezproblemowego czytania tekstu, z wyróżnieniem najważniejszych informacji w obrębie strony. Stosowanie wszelkich wyróżników i stopni pisma w tym pogrubianie i podkreślanie jest niesamowicie istotne. Podczas budowy strony docelowej unikamy stosowania jakichkolwiek odnośników. Zastosowanie ich może spowodować odwrócenie uwagi klienta od najważniejszego celu. Najbardziej istotne informacje umieszczamy nad polem przesuwania tekstu (above the fold). Jest to obszar widoczny zaraz po załadowaniu się Landing Page.

W strefie Above the fold, powinien znajdować się:

  • krótki tekst,
  • nagłówki,
  • zachęcająca grafika,
  • przycisk CTA (call-to-action).

Zintegrowanie Landing Page z narzędziami analitycznymi pozwala na szybkie sprawdzenie efektów. Analizując statystyki kampanii, sprawdzimy:

  • ilość wejść,
  • kliknięć w przycisk CTA,
  • źródeł ruchu.

2. Zastosowanie odpowiednich nagłówków

Naturalny ruch oka ludzkiego sprawia, że jako pierwsze rzucają się w oczy nagłówki. W wielu przypadkach staje się on pierwszym i ostatnim tekstem przeczytanym na stronie. Aby jednak tak się nie stało, musimy zainteresować czytającego. Krótkie, chwytliwe hasło, takie, obok którego nie można przejść obojętnie. Dobrze jest nawiązać do sloganu, który jest zamieszczony w mailu lub banerze reklamowym, lub kierować się własną ideą, zawierając trafiające do klienta pytania, na które odpowiedź jest korzystna dla firmy. Mniejszy nagłówek jako dokończenie myśli przewodniej, znajdujący się nad opisem produktu również wygląda atrakcyjnie dla oka.

Interesująca treść

Opisując produkt i usługę, ważny jest przekaz. Krótka charakterystyka oferty, przedstawiona w treściwej i odpowiednio skondensowanej formie daje efekty. Dla klienta interesujące są najważniejsze informacje, dlatego nie zmuszaj go do szukania ich gdzie indziej.

Dobrze rzuca się w oczy tekst wypunktowany z wyróżnionymi najważniejszymi wyrażeniami. W tym miejscu należy skupić się na głównych zaletach oferowanego produktu lub usługi. W tekście Landing Page, należy oprzeć się pokusie uwzględniania jakichkolwiek niepotrzebnych informacji, dotyczących tego, co niezwiązane z celem kampanii.

3. CTA – Call-to-action - Działaj!

Kliknięcie w Call-to-action jest równoznaczne z osiągnięciem zamierzonego celu kampanii. Przycisk CTA ma wołać o uwagę w najbardziej dosadny sposób. Jest to krótka i jasna dla klienta komenda typu:

  • "Kup nasz produkt!"
  • "Zamów!"
  • "Wypróbuj!"
  • "Złóż wniosek!"

Dodatkowo na klienta odpowiednio podziałają hasła takie jak:

  • "darmowy"
  • "za darmo"
  • "gratis"
  • "wyjątkowy"
  • "wysoka jakość"

4.Użyj logo marki, optymalnej grafiki i kolorystyki

Logotyp marki jest ważny. Najlepiej jeżeli zostanie umieszczony obok nagłówka, w górnej części Landing Page, by rzucał się w oczy jeszcze bardziej. Korzystnie działa również komunikacja wizualna czyli kolorystyka. Zastosowanie grafik pomoże budować znajomość i rozpoznawalność marki, jest też czynnikiem rzucającym się w oczy i potrafiącym zaciekawić odbiorce. W przypadku Landing Page dobrze działają grafiki i obrazki wywołujące emocje. Często grafika potrafi przekazać więcej niż tysiąc słów :-)
 

 

Ponad 11 lat doświadczenia w zarządzaniu projektami oraz kreowaniu strategii marketingowych. Specjalizacja: pozycjonowanie stron, w tym audyty, analityka oraz link building. W świecie marketingu internetowego czuje się jak u siebie w domu. Dzieli się wiedzą na blogach, szkoleniach, konferencjach. Pomaga firmom promować i rozwijać swoje pomysły. Miał okazję współpracować przy ponad 500 projektach, nie tylko SEO.

Fan innowacyjnych rozwiązań, prowadzi testy czynników rankingowych Google i wykorzystuje wiedzę w skutecznej współpracy z klientami. Całą wiedzę przekazuje swojemu zespołowi na systematycznych szkoleniach.

Wyróżniony za projekty SEO, Certyfikowany Specjalista Google Adwords (wszystkie specjalizacje) oraz Google Analytics.

 
(4.8/5), głosów: 4
Ocena strony:
Szanowni Państwo, nasz serwis stosuje pliki cookies. Możecie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w przeglądarce. Więcej.