Koszt tysiąca widocznych wyświetleń czyli vCPM

1 minuta czytania

Do niedawna w Google AdWords dostępna była opcja CPM, czyli płatność za tysiąc wyświetleń reklam bez względu na to, czy były widoczne. Reklamy mogły "wyświetlać się" w sekcjach stron niewidocznych na ekranie. Często odbiorca docierał do reklamy na przykład: po przeczytaniu artykułu, przewinięciu strony internetowej do dolnej części, itd., co nie było korzystne dla reklamodawców. Z tego względu Google zastąpiło CPM współczynnikiem vCPM.

Zapisz się do newslettera!

Reklamy w sieci reklamowej mogą być rozliczane w kilku modelach płatności:

  • CPC czyli płatność za koszt kliknięcia,  maksymalna stawka CPC ustalana samodzielnie lub przez system AdWords,
  • CPA czyli optymalizator konwersji,
  • elastyczna strategia zarządzania stawkami,
  • vCPM.

Do niedawna dostępna była również opcja CPM, czyli płatność za tysiąc wyświetleń bez względu na to, czy były widoczne. Google podaje, że 56,1% wyświetleń reklam w sieci reklamowej jest niewidoczne dla użytkowników. Liczba niewidocznych wyświetleń może być jeszcze większa, dlatego też Google odeszło od modelu CPM dla reklam w sieci reklamowej. Rozliczanie według modelu vCPM sprawdzi się w przypadku kampanii mających na celu zwiększenie rozpoznawalności marki poprzez dużą ekspozycję sieci reklamowej.

Czym jest vCPM?

Widoczne wyświetlenie oznacza, że minimum 50% reklamy było widoczne na ekranie użytkownika przynajmniej przez 1 sekundę. Przyciągająca wzrok kreacja reklamy oraz trafne jej kierowanie dają szansę jak najlepiej wykorzystać szansę na pozyskanie uwagi użytkownika. Wg analiz przeprowadzonych przez google najczęściej widoczne są reklamy w formacie 120x240.

Przewaga vCPM nad CPM

Rozliczanie płatności za tysiąc widocznych wyświetleń pozwala na bardziej optymalne wykorzystanie budżetu.

Ponad 11 lat doświadczenia w zarządzaniu projektami oraz kreowaniu strategii marketingowych. Specjalizacja: pozycjonowanie stron, w tym audyty, analityka oraz link building. W świecie marketingu internetowego czuje się jak u siebie w domu. Dzieli się wiedzą na blogach, szkoleniach, konferencjach. Pomaga firmom promować i rozwijać swoje pomysły. Miał okazję współpracować przy ponad 500 projektach, nie tylko SEO.

Fan innowacyjnych rozwiązań, prowadzi testy czynników rankingowych Google i wykorzystuje wiedzę w skutecznej współpracy z klientami. Całą wiedzę przekazuje swojemu zespołowi na systematycznych szkoleniach.

Wyróżniony za projekty SEO, Certyfikowany Specjalista Google Adwords (wszystkie specjalizacje) oraz Google Analytics.

(5/5), głosów: 3
Ocena strony:
Szanowni Państwo, nasz serwis stosuje pliki cookies. Możecie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w przeglądarce. Więcej.