Słowa kluczowe na YouTube - zadbaj o większą ilość wyświetleń filmów

7 minut czytania

Przez wiele lat kanały na YouTube były jedynie dodatkiem dla firm działających w Internecie. Jednak już od dłuższego czasu można zauważyć trend, w którym firmy, marki czy osoby coraz częściej odkrywają potencjał marketingowy tego serwisu. Z przewidywań analityków wynika, że reklama wideo online już za kilka lat będzie stanowiła niemal 35% wszystkich treści reklamowych. Zmienia się również konsumpcja w Internecie, filmy wideo zaczynają odgrywać w niej pierwszoplanową rolę.

Zapisz się do newslettera!

Dlaczego uważam, że jest to doskonały moment, żeby zacząć dbać o medium, które jest trzecią najpopularniejszą stroną w polskim Internecie. Rozwinąłem to zagadnienie w poprzednim artykule YouTube w marketingu internetowym firm. W tym artykule poznasz sposoby na dotarcie ze swoim contentem do jak największej liczby odbiorców przy wykorzystaniu odpowiednich słów kluczowych, bo właśnie na nich w głównej mierze opiera się algorytm YouTube.

Podpowiedzi wyszukiwarki YouTube

Wyszukiwarka YouTube stanowi doskonałe, acz niedoceniane narzędzie służące do pozyskiwania słów kluczowych dla naszego filmu. Pozwala ona na poznanie preferencji użytkowników, tematyki do kolejnych materiałów wideo oraz oczywiście słów kluczowych, które umieścisz, dodając swoje nagranie. Sugeruję korzystanie z wyszukiwarki w trybie incognito, w związku z tym, że nie będzie starała się ona dopasować frazy do naszych wcześniejszych wyszukiwań, jak również tematyki filmów dotychczas przez nas obejrzanych.

W narzędziach, które dziś postaram się omówić, wykorzystamy następującą frazę:
“słowa kluczowe”. Tematycznie związana z naszym artykułem, idealna dla osób tworzących content o tematyce SEO/SEM.

Tak wyglądają pierwsze podpowiedzi, które otrzymujemy od wyszukiwarki serwisu YouTube:


Podpowiedzi wyszukiwarki YouTube.

Otrzymane wyniki są sugestią odnośnie do najpopularniejszych fraz wyszukiwanych przez użytkowników YouTube. Jeśli są popularne wśród użytkowników, to dlaczego nie dodać ich do swojego filmu?

Śledzenie trendów związanych z Twoim słowem kluczowym pozwala odpowiednio dopasować tematykę filmu do popularności zapytań w zależności od przedziału czasowego czy nawet regionu. W przypadku wielu branż, w których zauważalna jest sezonowość, jest to niezbędne narzędzie pozwalające na zaplanowanie działań marketingowych, w tym także tworzenia contentu w postaci wideo online. Jak odpowiednio wyszukać popularność danej frazy?

1. Wejdź na stronę https://trends.google.pl/trends/


Ekran główny Google Trends.

2. Wpisz interesującą Cię frazę.


Wpisanie wyszukiwanej frazy w Google Trends.

3. Wybierz interesującą Cię wyszukiwarkę (wyszukiwarka w YouTube)


Wybór wyszukiwarki w Google Trends.

Otrzymasz informacje dotyczące zainteresowania w ujęciu czasowym, które sam określisz. Zakres czasu ustawiony może być od godziny do nawet kilkunastu lat.
Otrzymasz również informacje dotyczące podobnych tematów oraz podobnych zapytań. Swoje słowo kluczowe możesz również porównać z innym słowem kluczowym, co pozwala na określenie, która fraza generuje większe zainteresowanie, a co za tym idzie - może wygenerować większy ruch na kanale.

Niezawodny planer słów kluczowych

Planer słów kluczowych jest jednym z najlepszych narzędzi pozwalających na poznanie keywordów, które możemy umieścić w tagach, tytule czy opisie filmu. Dzięki niemu możemy poznać frazy powiązane z naszym słowem kluczowym oraz ich średnią popularność w wyszukiwaniach Google. Narzędzie jest proste w obsłudze i ułatwia codzienną pracę osób zajmujących się marketingiem internetowym.


Wyniki wyszukiwania frazy w planerze słów kluczowych.

W przypadku naszego zapytania, planer odnalazł ponad 50 fraz o różnej średniej miesięcznej liczbie wyszukiwań, pozwalając nam jeszcze lepiej dopasować tagi filmu do wyszukiwań użytkowników.

TubeBuddy - rozbudowane narzędzie dla twórców

TubeBuddy to narzędzie, które dostępne jest zarówno w opcji bezpłatnej, jak i w wersji abonamentowej o mocno rozszerzonej funkcjonalności. Ta wtyczka do przeglądarki jest jednym z najbardziej rozbudowanych narzędzi dostępnych na rynku. Jest to narzędzie pozwalające na jeszcze lepsze dopasowanie Twojego contentu do oczekiwań użytkowników. Narzędzie, wśród wielu funkcji, posiada zaawansowaną wyszukiwarkę słów kluczowych dla filmów na YouTube. Pozwala ona na sprawdzenie średniej ilości wyszukiwań wybranych fraz, określenie poziomu konkurencyjności frazy czy poziomu zoptymalizowania filmu. W narzędziu możemy porównać także nasz kanał z kanałem konkurencyjnym i sprawdzić ilu subskrybentów posiada, jakich słów kluczowych używa oraz poznać wiele innych czynników istotnych dla popularności filmów.. Dla osób dopiero zaczynających przygodę z YouTube wersja podstawowa może okazać się wystarczająca.

Na przykładzie kilku filmów o podobnej do Twojego contentu tematyce, sprawdzić możesz ilość wyświetleń filmu, jak i całego kanału, liczbę subskrybentów czy ilość filmów na kanale. Dodatkowo, w kilka sekund dowiesz się jakich tagów używają Twoi konkurenci i po ich analizie sam możesz dobrać te najbardziej dopasowane do Twojego filmu.


Informacje z wtyczki TubeBuddy dotyczące wybranego filmu.

Dodatkowo, w narzędziu możesz w łatwy sposób porównać wybrany film z najpopularniejszym filmem na Twoim kanale. Po wklejeniu przez Ciebie adresu URL czy ID filmu, sprawdzisz różnicę między oglądanym filmem a dowolnie przez Ciebie wybranym wideo w serwisie YouTube.


Możliwość porównania filmu w wtyczce TubeBuddy.

Odpowiednio dobrane słowa kluczowe otwierają wrota do sukcesu?

Niestety osoby, które dopiero zaczynają myśleć o stworzeniu kanału dla swojej firmy, marki czy osoby muszę sprowadzić na ziemię. Algorytm wykorzystywany na YouTube, poza tagami czy słowami kluczowymi użytymi w tytule, analizuje także wiele innych czynników. Zaczynając od podstawowych, takich jak nazwa pliku, który uploadujesz, tytuł czy opis pod filmem oraz ilość subskrybentów. Jednak czynnikiem, który przez wielu specjalistów uważany jest za najważniejszy jest Watch Time. Watch Time to metryka pozwalająca określić ile czasu użytkownik spędza oglądając filmy na Twoim kanale. Im wyższy ten współczynnik w porównaniu do konkurencji, tym większa szansa na wyższy ranking Twoich filmów w wynikach wyszukiwania. Watch Time jest tak ważne dla YouTube, ponieważ użytkownicy spędzają więcej czasu, generują wyższe zyski z reklam. Istnieje wiele sposobów, aby zwiększyć ten współczynnik na Twoim kanale. Może to być:

  • odpowiednie wykorzystanie kart w filmie,
  • przykucie uwagi użytkownika w pierwszych 15 sekundach filmu,
  • odpowiednie użycie słów kluczowych w tytule, opisie czy tagach,
  • wysokiej jakości content.

Jak widzisz, słowa kluczowe wpływają również na Watch Time, dlatego ich odpowiednie dobranie jest ogromnie ważne.

Podsumowanie

YouTube pozwoli Ci zwiększyć zasięg działania Twojej firmy, jako że z portalu korzystają jednakowo osoby w różnym wieku, o zróżnicowanych zainteresowaniach oraz z każdego miejsca na świecie. Jest to idealne miejsce do rozszerzenia swoich działań marketingowych i pozycjonerskich jednak wymaga w głównej mierze wkładu czasowego oraz poznania oczekiwań użytkowników. W artykule miałeś możliwość poznania narzędzi pozwalających Ci poznać słowa kluczowe, których będziesz mógł używać zarówno w tytułach filmu, opisach czy tagach do nich dołączonych. Przedstawiliśmy możliwości bezpłatnych narzędzi, jednak jeśli możesz pozwolić sobie na płatne wersje, sprawdź również Ahrefs, vidIQ czy płatną wersję TubeBuddy.

Na co dzień zajmuje się optymalizacją stron WWW w oparciu o wcześniej opracowane strategie długoterminowe. Poszukujący nowości ze świata SEO , które chętnie sprawdza w swoich projektach. Przygotowuje również unikalne treści na strony klientów, wykorzystując doświadczenie zdobyte w Copywritingu. Prywatnie mocno zainteresowany nowymi technologiami, fan spędzania wolnego czasu na łonie natury.

(5/5), głosów: 4
Ocena strony:
Szanowni Państwo, nasz serwis stosuje pliki cookies. Możecie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w przeglądarce. Więcej.