+48 888 026 862

Usuwanie filtra Google

Dowiedz się nie tylko jak zdiagnozować, ale co ważniejsze: jak zdjąć filtr Google na stronę. Usuwanie filtra Google jest jedną z oferowanych przeze mnie usług, ale może być zrealizowane również samodzielnie, jeżeli tylko dysponujecie odpowiednią ilością czasu.

Co to jest filtr Google

Filtry Google

Filtr jest rodzajem kary, która jest nakładana przez Google na domenę internetową. Powodem ukarania są zazwyczaj działania niezgodne z regulaminem i polityką Google, a w szczególności stosowanie technik, które są sprzeczne z wytycznymi dla webmasterów. Szczegóły znajdziecie tutaj: https://support.google.com/webmasters/answer/35769?hl=pl

Najważniejsza jest diagnoza... za co nakładane są filtry Google

Rodzaje filtrów Google

Usuwanie filtrów ręcznych i algorytmicznych należy rozpocząć od upewnienia się nie tylko odnośnie samego faktu nałożenia kary, ale również przyczyny.

Aby poprawnie zdiagnozować przyczynę będziemy potrzebować dostępu do Google Search Console. Warto upewnić się, że jesteśmy zweryfikowani jako właściciel witryny lub posiadamy dostęp pełny/administracyjny umożliwiający korzystanie z wszystkich funkcji konsoli Google.

Diagnoza działań ręcznych

Weryfikacja jest bardzo prosta. Po zalogowaniu się do Google Search Console wchodzimy w sekcję: "Ruch związany z wyszukiwaniem", następnie wybieramy: "Ręczne działania". Prawidłowy komunikat jaki powinniśmy otrzymać to: "W witrynie nie znaleziono ręcznych działań przeciwspamowych". Każda inna wiadomość oznacza podjęcie ręcznych działań w stosunku do strony internetowej, które wymagają reakcji ze strony właściciela witryny.
Poprawny komunikat:

Brak działań ręcznych

Diagnoza działań algorytmicznych

Jednoznaczne stwierdzenie algorytmicznej kary dla strony internetowej wymaga analizy ruchu w witrynie oraz pozycji strony w Google na wartościowe słowa kluczowe. Otrzymanie filtra algorytmicznego objawia się nagłym spadkiem ruchu oraz widoczności w wynikach organicznych. Możesz to zweryfikować na podstawie wykresu w Google Search Console lub Google Analytics. Warto dodać, że stwierdzenie faktu zafiltrowania algorytmicznego jest możliwe na podstawie minimum kilkudniowego spadku.

Skutek nałożenia kary algorytmicznej:

Filtr algorytmiczny

Rodzaje i przyczyny otrzymania kary - działania ręczne

1. Nienaturalne linki do Twojej witryny

Nienaturalne linki do Twojej witryny

Filtr Google zostaje nałożony w momencie wykrycia nienaturalnego wzorca linków prowadzących do Twojej witryny. Tego typu linki są często wynikiem stosowania nieetycznych technik pozycjonowania do których można zaliczyć: korzystanie z systemów wymiany linków, tworzenie siatki odnośników w oparciu o sieć prywatnych stron, najczęściej blogów. Filtr ręczny za nienaturalne linki do Twojej witryny jest często efektem kupowania odnośników lub manipulowania profilem linków poprzez umieszczanie fraz w formie dopasowania ścisłego lub przybliżonego jako anchor text.
Ważne: Google podaje przykłady odnośników, które uznaje za nienaturalne.

Jak zdjąć filtr Google za nienaturalne linki do Twojej witryny

  • Usuwanie filtra Google rozpoczynamy od upewnienia się, co do przyczyny nałożenia kary
  • Na podstawie audytu odnośników prowadzących do strony internetowej przygotuj listę tych, które są nienaturalne i mogą manipulować profilem linków.
  • Skontaktuj się z administratorami lub właścicielami witryn, na których umieszczono odnośniki. Poproś o usunięcie.
  • Po kilku dniach sprawdź skuteczność Twojej prośby. Może się zdarzyć, że w niektórych przypadkach usunięcie linku będzie płatne, sugeruję nie korzystać z płatnego usuwania linków.
  • Ponów prośbę dla przypadków, w których brak odpowiedzi, a linki ciągle są widoczne.
  • Po kilku dniach sprawdź linki ponownie i przygotuj plik disavow zawierający listę domen i linków ignorowanych.
  • Skorzystaj z narzędzia https://www.google.com/webmasters/tools/disavow-links-main, w celu ograniczenia wpływu linków na Twoją witrynę.
  • Przygotuj opis zrealizowanych czynności w języku polskim i angielskim. Dodaj informację, że zrozumiałeś na czym polegał problem i zobowiązujesz się zaprzestać stosowania nienaturalnych linków.
  • Wyślij wiadomość poprzez formularz dostępny w Google Search Console pod komunikatem i oczekuj na wiadomość od Google. Trwa to zazwyczaj 2-7 dni.

2. Czysty spam

Czysty spam

Filtry Google za czysty spam i dopasowania w całej witrynie jest nakładana za stosowanie technik niezgodnych z wytycznymi Google dla webmasterów, na przykład za publikowanie automatycznie generowanych treści, które nie mają żadnego sensu i wartości merytorycznej, również w przypadku jak strona zawiera jedynie informacje duplikowane/kopiowane z innych stron internetowych. Tego typu filtry google nie odnoszą się zazwyczaj do stron firmowych. Usunięcie kary ręcznej za czysty spam jest możliwe w przypadku zaprzestania stosowania opisanych technik, poprawienia jakości i wartości merytorycznej treści strony i wysłania prośby o weryfikację w Search Console.

3. Złośliwe oprogramowanie wykryte w witrynie

Złośliwe oprogramowanie wykryte w witrynie

Wiele stron internetowych opartych o opensource'owe silniki jak Wordpress czy Joomla jest nieodpowiednio zabezpieczone co naraża je na niebezpieczeństwo zainfekowania złośliwym oprogramowaniem. Skutkuje to komunikatem: "Złośliwe oprogramowanie wykryte w witrynie".

Co może powodować złośliwe oprogramowanie?

Jednym z najpopularniejszych skutków jest podawanie użytkownikom innej treści niż wyszukiwarkom internetowym, czyli Google "widzi" inną zawartość niż użytkownik wchodzący na stronę, a to powoduje nie tylko do obniżenie pozycji, ale również pojawienie się komunikatu w wynikach wyszukiwania Google mówiącego o złośliwym oprogramowaniu na stronie.

Usuwanie filtra Google za złośliwe oprogramowanie wykryte w witrynie

  • Usuwanie filtra ręcznego rozpoczynamy od znalezienia zainfekowanych plików na serwerze.
  • Następnie, na podstawie analizy należy znaleźć lukę lub źródło problemu, co wymaga szerokiej wiedzy związanej z obsługą serwerów i rozumienia kodu strony.
  • Po wykryciu źródła problemu należy zabezpieczyć się przed ponownym zainfekowaniem strony przez złośliwe oprogramowanie: zmiana haseł, aktualizacja silnika strony do najnowszej wersji, utworzenie dodatkowych zabezpieczeń.
  • Przygotujemy opis zrealizowanych czynności, może być w języku polskim lub angielskim. Piszemy krótko i na temat.
  • Wysyłamy prośbę o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia dla naszej witryny i czekamy na odpowiedź Google. Zazwyczaj ok 2-3 dni.

Formy komunikatów dotyczących złośliwego oprogramowania mogą być różne: wstrzyknięty kod, wstrzyknięty sql, itd.

4. Treści zmodyfikowane przez hakerów

Treści zmodyfikowane przez hakerów

Każda strona jest narażona na ataki hakerów. Najczęściej ataki nie są wymierzone w konkretną stronę/firmę, ale mają charakter zautomatyzowany. Zadaniem ataku jest znalezienie luki w strukturze stron, najczęściej w Wordpress lub Joomla, następnie wstrzyknięcie własnej zawartości do witryny. Algorytm postępowania przy usuwaniu filtra za treści zmodyfikowane przez hakerów jest taki sam jak w przypadku złośliwego oprogramowania.

5. Treści o charakterze inżynierii społecznej wykryte w witrynie

Treści o charakterze inżynierii społecznej

Kara może być efektem zaatakowania strony przez hakerów i wstrzyknięcia treści wprowadzających użytkowników w błąd lub zachęcających do pobrania złośliwego oprogramowania. Filtr Google polega na obniżeniu pozycji podstron, które mogą być potencjalnie niebezpieczne dla użytkowników. Przyczyną może być nie tylko atak hakera, ale również reklamy wyświetlane na Twojej stronie, których treść jest kontrowersyjna.
Ważne: Filtr google za treści o charakterze inżynierii społecznej dotyczy nie tylko stron, które w bezpośredni sposób naruszają regulamin Google. Może być zastosowana również do witryn, które zawierają odnośnik do stron łamiących regulamin.

6. Powiadomienie o usunięciu treści z wyszukiwarki Google na mocy ustawy DMCA

Usunięcie treści na mocy dmca

DMCA (Digital Millennium copyright Act) - instytucja monitoruje naruszanie praw autorskich do treści zamieszczonych na stronach internetowych. Kopiowanie treści z innych stron jest niezgodne z wytycznymi Google dla Webmasterów. Naruszenie praw autorskich może skutkować usunięciem niektórych podstron z wyników wyszukiwania, dlatego warto zadbać o unikalną i wartościową zawartość Waszych stron internetowych. Dzięki temu unikniemy roszczeń do tekstu, zdjęć, grafik.

Usunięcie kary ręcznej wymaga wyjaśnienia sprawy. Możecie to zrobić wchodząc na stronę odnoszącą się do konkretnego roszczenia i postępować zgodnie z instrukcją. Istniej również możliwość zgłoszenia roszczenia wzajemnego.

Usuwanie filtrów ręcznych

Poniżej przedstawiamy jak w praktyce wygląda usuwanie filtrów ręcznych Google. Jakie komunikaty powinniśmy otrzymać na poszczególnych etapach procesu kampanii naprawczej, dlatego jeżeli zastanawiasz się jak zdjąć filtr w Google warto zapoznać się z poniższymi krokami.

Otrzymanie komunikatu potwierdzającego filtr:

Komunikat z Google Search Console

Reakcja na komunikat z Search Console i wysłanie prośby o sprawdzenie:

Prośba o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia

Wynik kampanii naprawczej:

Zatwierdzenie prośby o ponowne rozpatrzenie witryny

Jak usunąć filtr algorytmiczny Google

Podobnie jak w przypadku działań ręcznych, filtr algorytmiczny Google również da się usunąć, ale jest to zdecydowanie trudniejsze. W przypadku kary nałożonej przez algorytm nie znajdziemy takiej informacji w Google Search Console, dlatego znacznie trudniej zdiagnozować przyczynę, która mogą być zarówno czynniki zewnętrzne jak i wewnętrzne. Wśród czynników zewnętrznych dotyczących filtrów algorytmicznych Google wyróżniamy głównie linki prowadzące do witryny (profil, jakość, ilość). W ramach elementów wewnętrznych znajdziemy:

  • stosowanie niedozwolonych technik typu "Cloaking"
  • ukrywanie treści na stronie
  • przeoptymalizowaną treść strony

Aby usunąć filtr algorytmiczny należy zdiagnozować przyczynę. Kolejne kroki są zależne od wykrytego problemu. Poprawnie przeprowadzona kampania naprawcza skutkuje uwolnieniem strony. Objawia się to wzrostem ruchu z wyników organicznych w Google.

Usunięcie filtra algorytmicznego

Istnieje znacznie więcej możliwych przyczyn nałożenia kary. Usuwanie filtra Google wymaga indywidualnego podejścia i pilnego podjęcia działań naprawczych.

Wykonaliśmy mnóstwo skutecznych kampanii naprawczych

Posiadamy duże doświadczenie w usuwaniu filtrów Google. Usunęliśmy wiele filtrów algorytmicznych oraz ręcznych. Nasza skuteczność wynika z unikalnej i najwyższej jakości oferowanej pracy, znajomości polityki oraz regulaminu Google, a także wieloletniego doświadczenia.

Pracujemy rzetelnie i etycznie

Oferujemy skuteczne, etyczne i rzetelne pozycjonowanie stron zgodne z regulaminem oraz wytycznymi Google. Mamy świadomość jak ważna jest Państwa domena, dlatego przy realizacji pozycjonowania nie używamy kontrowersyjnych i nieetycznych metod pracy, za które grożą filtry Google. Opieramy się na naszej wiedzy oraz wieloletniemu doświadczeniu.

W razie zainteresowania współpracą zachęcam do wypełnienia formularza poniżej.

KLIKNIJ i ZAPYTAJ O BEZPŁATNĄ OFERTĘ DIAGNOZY I USUNIĘCIA FILTRA - Średni czas oczekiwania - 5 godzin

 

Ocena strony:
(4.9/5), głosów: 12

Bezpłatna wycena?

Zamów bezpłatną wycenę pozycjonowania lub kompleksowego marketingu internetowego
lista
fraz