Co to jest depozycjonowanie - Definicja

Depozycjonowanie (negatywne SEO, negative SEO) - to proces zmniejszania pozycji konkretnej strony internetowej w wynikach wyszukiwania, a więc przeciwieństwo pozycjonowania. Depozycjonowanie strony internetowej może, ale nie musi być przejawem nieuczciwych praktyk SEO, częściej jednak oznacza działania ukierunkowane na obniżenie pozycji stron konkurencyjnych, a więc jest przejawem Black Hat Seo. Techniki depozycjonowania obejmują zarówno działania on-site, jak i off-site.

Co to jest depozycjoniowanie?

Na czym polega depozycjonowanie strony internetowej?

Może się zdarzyć, że właściciel kilku serwisów, będzie zmuszony dokonać depozycjonowania na swojej stronie, aby polepszyć wyniki innej witryny w wynikach wyszukiwania Google. Ważne jest jednak, aby w takim przypadku depozycjonować tylko jedną stronę i nie stosować nieuczciwych praktyk, które szkodzą innym wartościowym witrynom. Tego typu działania określa się często jako pozycjonowanie wizerunkowe, które służy utrzymaniu reputacji firmy w sieci, kiedy np. otrzyma ona negatywne opinie, lub jej dobre imię zostanie nadszarpnięte w inny sposób. Pamiętać należy, że depozycjonowanie powinno być przemyślane i zgodne z wytycznymi Google, aby uniknąć niekorzystnych skutków dla danej strony.

Negatywne SEO w kontekście Black Hat SEO

Depozycjonowanie strony jest groźnym narzędziem w rękach nieuczciwej konkurencji. Posługuje się ona nim w celu osiągnięcia przewagi nad stronami, z którymi konkuruje w sieci. Najczęściej wykorzystuje się do tego techniki sprzeczne z wytycznymi Google (zarówno w obszarze on-site, jak i off-site), takie jak spamowanie słowami kluczowymi, tworzenie nieprzyjaznych dla użytkowników treści, kopiowanie treści, usuwanie wartościowych linków i linkowanie witryny w miejscach niskiej jakości (np. stron reklamowych, czy serwisów pornograficznych), a także ukrywanie treści przed robotami wyszukiwarek bez zgody i wiedzy właściciela, czy bardzo popularne ostatnio publikowanie niepochlebnych opinii.

Jak sprawdzić linki prowadzące do naszej strony internetowej i dlaczego warto pozyskiwać wartościowe linki?

Aby sprawdzić, czy nasza strona internetowa nie jest obniżana w wynikach wyszukiwania przez niskiej jakości linki, możemy skorzystać z różnych narzędzi SEO. Wśród nich znajdują się popularne platformy, takie jak Ahrefs, Google Search Console czy Majestic. Dzięki tym narzędziom możemy sprawdzić linki prowadzące do naszej strony. Pozwala to na wczesne wykrycie szkodliwych odnośników i podjęcie działań, mających na celu usunięcie ich lub zablokowanie, w celu uniknięcia obniżenia pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

Warto jednak pamiętać, że dobrej jakości linki są kluczowe dla pozycjonowania naszej strony w sieci, dlatego powinniśmy skupić się głównie na pozyskiwaniu wartościowych i naturalnych linków, które pozytywnie wpłyną na widoczność naszej witryny.

Konsekwencje depozycjonowania - co warto wiedzieć?

Takie praktyki jak depozycjonowanie są nieetyczne i stanowią naruszenie zasad konkurencji w internecie, a także narażają witrynę na ryzyko kar i usunięcie z wyników wyszukiwania. Depozycjonowanie z użyciem wyżej wymienionych metod może prowadzić do utraty wiarygodności i reputacji firmy, a także szkodzić użytkownikom, którzy nie znajdą pożądanych informacji na stronie. Warto wiedzieć, iż działania deoptymalizacyjne niosą za sobą konsekwencje prawne, jeśli zostaną udowodnione.

Trudno uniknąć depozycjonowania przez nieuczciwą konkurencję, jednak można zmniejszyć jego skutki, prowadząc systematyczne pozycjonowanie strony. Legalne, zgodne z wytycznymi Google techniki SEO oparte o wartościowy i unikalny content, naturalne linkowanie i optymalizację słów kluczowych, prowadzą do uzyskania trwałej pozycji w wynikach wyszukiwania oraz budowania pozytywnego wizerunku w sieci, a co za tym idzie, utrudniają w dużym stopniu negatywne działania konkurencji.

Ostatnia modyfikacja: 2023-09-04 09:28:10

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.7/5), głosów: 6
Ocena strony:
Team Leader Services SEO
LinkedIn

Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!

Zamów bezpłatną ofertę

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top