Kim jest Bloger - Definicja

Bloger to osoba prowadząca bloga i zajmująca się publikowaniem treści w internecie, a także kontaktem ze swoimi obserwatorami. Pozornie proste prawda? Nic bardziej mylnego.

Bloger - Kim jest i czym się zajmuje

Prowadzenie swojego bloga wymaga systematyczności, zaangażowania i wiedzy, nie wystarczy jedynie założyć bloga, by zjednać sobie użytkowników. Bez względu, czy posiadasz własną domenę, czy też działasz na platformie blogger, znajomość mechanizmów marketingowych w obrębie content marketingu to podstawa.

Jak wygląda praca blogera, kto może zdecydować się na założenie własnego bloga?

Praca blogera, głównie realizowana jest w domu, zdecydowanie rzadziej w co-work'ach. Zadaniem blogera jest nie tylko tworzenie treści pisanych, ale także zdjęć, filmów i grafik.

Blogerzy często mają wiedzę specjalistyczną w określonej dziedzinie, którą chcą dzielić się z innymi. Tworzą różnorodne treści, takie jak:

  • artykuły,
  • recenzje,
  • poradniki,
  • relacje z podróży,
  • porady modowe,
  • przepisy i porady kulinarne

i inne.

Osoby zakładające bloga są aktywne w internecie, budując swoją społeczność czytelników, słuchaczy lub widzów. Tworzą relacje ze swoimi obserwatorami, angażując się w interakcję, odpowiadając na komentarze i udzielając porad.

Blogowanie często jest dla nich pasją lub zajęciem dodatkowym, choć niektórzy blogerzy osiągają sukces, zarabiając na reklamach, współpracy z markami lub sprzedając produkty lub usługi.

Ważną kwestią jest fakt, że bloger posiadać musi najnowsze wiadomości i aktualne informacje w danej dziedzinie, by nie wprowadzać użytkowników w błąd i budować swój wizerunek eksperta w danej branży.

Umiejętności, które powinien posiadać bloger, aby założyć bloga:

  1. Lekkie pióro - umiejętność tworzenia treści.
  2. Optymalizacja tekstu pod SEO.
  3. Zdolności komunikacyjne z odbiorcami, zarówno w formie pisemnej, jak i w interakcji z czytelnikami. Umiejętność wyrażania swoich myśli i poglądów w sposób zrozumiały, atrakcyjny i przekonujący.
  4. Przeprowadzanie researchu i analizy.
  5. Kreatywność: Bloger powinien mieć zdolność do twórczego myślenia i generowania nowych pomysłów.
  6. Zrozumienie odbiorcy: Bloger powinien być w stanie zidentyfikować i zrozumieć swoją grupę docelową.
  7. Umiejętność korzystania z systemów zarządzania treścią (CMS), edytowania obrazów, podstawowej wiedzy o SEO (optymalizacji pod kątem wyszukiwarek) i analizie statystyk.
  8. Samodyscyplina i terminowość.

Kolejne etapy założenia bloga:

  1. Wybierz idealną niszę, grupę docelową.
  2. Wybierz platformę blogową - jak Blogger czy Tumblr - możesz również stworzyć bloga na platformie blogowej opartej na własnym hostingu, w tym celu:
    • wybierz i wykup wolną nazwę domeny (własny adres url, zadbaj, aby był chwytliwy, łatwo zapamiętywalny i kojarzył się z daną tematyką bloga),
    • wykup hosting,
    • stwórz swoją stronę internetową, lub zleć to zadanie specjalistom.
    Stwórz plan content marketingowy, dotyczący publikacji.
  3. Opracuj plan publikacji - czas, godzina, częstotliwość.
  4. Zoptymalizuj bloga i dodawane treści zgodnie z wytycznymi przeglądarki.
  5. Publikuj wartościowe wpisy.
  6. Podejmuj interakcję z odbiorcami, odpowiadaj na komentarze i wiadomości.

Zakładanie bloga to nie lada wyzwanie. Bloger decydujący się na działanie w internecie powinien wyróżniać się sporą kreatywnością, pasją i zaangażowaniem. Przekazuje swoim odbiorcom najnowsze wiadomości i informacje z opisywanej dziedziny, dlatego dbanie o merytoryczny przekaz pełni tutaj kluczową funkcję.

Równie ważna jest podstawowa wiedza SEO i optymalizacja treści zgodnie z zasadami. Dodatkowo ważne jest odpowiednie zarządzanie blogiem pod względem technicznym.

Ostatnia modyfikacja: 2023-09-01 15:01:37

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(5/5), głosów: 6
Ocena strony:
Head of Content Marketing
LinkedIn

Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!

Zamów bezpłatną ofertę

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top